خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبیک/ میزبانی از 2 آلاله گمنام

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۱۷

در نشست خبری جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق قزوین با اشاره به برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان در هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس دو شهید گمنام میهمان آبیکی‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس با حضور جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار شد.

رضا پاریاب جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) در این نشست از اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح روز یکشنبه 31 شهریور ماه در میدان صبحگاه آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک خبر داد و گفت: امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش سخنران مراسم صبحگاه است که میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم در این مراسم خواهیم بود و تشییع صورت می‌گیرد و سپس به معراج الشهدای تهران منتقل می‌شوند.

این مسئول افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء شب شنبه 30 شهریور ماه مردم می‌توانند از وجود شهدا در مسجد امام جعفر صادق (ع) بهره‌مند شوند؛ این در حالی است که سپس پیکر مطهر شهدا به حسینیه ثارالله (ع) شهر آبیک شده و به دلیل اینکه درب این حسینیه تا صبح باز است مردم می‌توانند برای زیارت مراجعه کنند.

 جانشین سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک به برگزاری همایش گرامیداشت روز سرباز با حضور سربازان نیروهای مسلح شهرستان آبیک به همراه خانواده‌های آنان در فرهنگسرای باران اشاره و تصریح کرد: برگزاری گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای آبیک، خاکعلی، قشلاق و زیاران، حضور بسیجیان در نمازجمعه شهرهای آبیک و خاکعلی، تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان و همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی چادرهای سلامت و میز خدمت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع است که به اجرا در می‌آید.

این مسئول ادامه داد: فراخوان تمرینات تاکتیکی گردان‌های بیت‌المقدس شهری آبیک صورت گرفته که در قالب رزمایش و سه گردان در پادگان قدس، بسیجیان برای  آمادگی دفاع از کیان نظام و تحقق منویات رهبری به تمرین می‌پردازند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف و بسیاری به اجرا درمی‌آید که می‌توان به نشست‌های بصیرتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، محافل انس با قرآن کریم و غیره اشاره کرد.

بخش عمده‌ای از رسالت رسانه‌ها به امیدآفرینی در جامعه بازمی‌گردد

حجت‌الاسلام محمد پنجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک هم در این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه را جامع و با نگاه به گذشته و آینده دانست و گفت: در این بیانیه هفت محور مطرح بوده که پیش از آنها، امیدواری و امیدبخشی است که بخش عمده‌ای از رسالت رسانه‌ها به این مهم بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در هر جایی از اخبار نباید کلید واژه امید را برجسته کرد، افزود: باید واقعیت‌ها را به شکل میدانی و در قالب‌های متنوع و از طریق نمونه‌های عینی برای مردم امید ایجاد کرد.

این مسئول ادامه داد: گاهی اوقات موضوع شهادت، جبهه و جهاد از زبان افرادی بیان می‌شود که  بهره‌‌مندی سیاسی وجود دارد که ممکن است برای بالا بردن جریان خاص یا پایین آوردن جایگاه یا فرد خاصی باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق (ع) اضافه کرد: خبرنگاران باید امید را در جامعه تزریق کنند و جامعه را به سمت و سویی سوق دهند که امیدوار باشند.

پنجی خاطرنشان کرد: بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید موجب شود واژه امید مغفول بماند چرا که به دنبال مباحث حاشیه‌ای بودن، جامعه را به قهقرا می‌کشاند.

وی اذعان کرد: امروز با بسیاری از اخبار زرد و دروغ در فضای رسانه‌ای و مجازی مواجه هستیم که رسانه‌ها باید در امیدآفرینی و پرداختن به امید در جامعه در ابعاد وسیع و قالب‌های مختلف و متعدد، نقش بسزایی ایفا کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز