خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

افزایش 62 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۹۸۹

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین عنوان کرد: آمار عملکرد پلیس مبارزه مواد مخدر در پنج ماهه نخست سالجاری 2 تن و 56 کیلو و 25 گرم بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 62 درصدی داشته است.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با حضور سرهنگ بیژن خدایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ خدایی در این مراسم بیان کرد: آمار عملکرد پلیس مبارزه مواد مخدر در پنج ماهه نخست سالجاری 2 تن و 56 کیلو و 25 گرم بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 62 درصدی داشته است.

وی گفت: طی این کشفیات حشیش 185 درصد، هروئین 25 درصد کاهش، شیشه 789 درصد افزایش کشفیات داشتیم و در سایر مواد افزایش 96 درصد وجود داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: 3 هزار و 215 نفر دستگیری قاچاقچی با افزایش یک درصدی، دستگیری توزیع کننده مواد افزایش 27 درصدی، دستگیری نگهدارنده مواد افزایش 17 درصدی داشتیم و در بحث دستگیری معتادین افزایش 78 درصدی وجود داشته که یک درصد آنها خانم هستند.

سرهنگ خدایی عنوان کرد: در آخرین عملیاتی که انجام دادیم به طور مشترک با استان هرمزگان، بیش از 440 کیلو مواد کشف و ضبط شد.

وی افزود: 600 مرحله طرح شامل نقاط آلوده، کشت، پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشگاهی و محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار دارد که 1258 نفر نیز در این حوزه دستگیر شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: امسال کشفیات بسیار افزایش داشته و آسیب این مواد با شیشه برابر است و والدین باید با همکاری پلیس از مصرف این مواد نوظهور جلوگیری نمایند.

 سرهنگ خدایی تصریح کرد: تلاش ما این است که امسال با توجه به فصل مدارس از توزیع مواد در استان جلوگیری کرده و این امر را به حداقل برسانیم. امسال سعی کردیم کل ارگان های دخیل را وارد عمل نماییم.

وی بیان کرد: در دو هفته اول شروع مدارس تیم های ما این موضوع را پیگیری خواهند کرد و در کل سال نیز این جدیت در پیگیری ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به برگزاری رزمایش نشاط ادامه داد: استان قزوین اولین استانی است که طرح رزمایش نشاط را انجام داد که مربوط به تمعیدات پلیس در سال تحصیلی جدید می باشد.

سرهنگ خدایی عنوان کرد: اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر از خواسته های ما و مراجع قضایی است. جلسات و کمیته های عمومی در استان انجام شده و ما به جد خواستار پیگیری این موضوع هستیم تا قانون اصلاح نشود و برخوردهای قاطع بوجود نیاید، کار ما دشوار می شود.

وی افزود: بهتر است گاردهای برخی مدیران در مقابل برخی آمارهای استفاده از مواد در مراکز علمی شکسته شود تا ما با استفاده از آمار دقیق به این امر رسیدگی کنیم.

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در دستور کار ما قرار دارد، منازل و کل اماکنی که تخلف در آن انجام می شود برای بار دوم و سوم پلمب می شود.

سرهنگ خدایی گفت: در بحث اقدامات فرهنگی سال گذشته بیش از ده هزار نفر مورد آموزش تخصصی پلیس قرار گرفته و امسال نیز در مراکز علمی و مدارس این امر انجام خواهد شد که در خصوص شناخت مواد و کمک به خانواده در بحث پیشگیری می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز