خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت زیتون کنسروی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۹۴

برداشت زیتون کنسروی (دانه سبز) از بیش از ۹ هزار هکتار از باغ‌های طارم سفلی شهرستان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر با بیان اینکه زیتون جزو اصلی ترین محصولات باغی استان است، گفت: سطح زیر کشت کل باغات مثمر قزوین ۷۴ هزار هکتار است که از این میزان ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار به باغات زیتون اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: تولید محصول زیتون در سال جاری ۲۵ هزار تن است که پیش بینی می شود تا حدود ۶۰ درصد آن به صورت سبز یا کنسروی و ۴۰ درصد آن به صورت دانه روغنی جهت استحصال روغن برداشت شود.

اکبری خاطر نشان کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون شش۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بارور و ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار غیر بارور است.

وی تصریح کرد: عمده باغات زیتون در منطقه طارم سفلی متمرکز بوده که در اکثر روستاهای این بخش تک محصولی بوده و درآمد خانوارها از این محصول است.

در حال حاضر ۴۵ روستا با سه هزار و ۵۰۰ بهره بردار در زمینه تولید زیتون فعالیت دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارقام زیتون عمدتا زرد زیتون ( ۲ منظوره ) می باشد که از سایر ارقام بومی می توان به رقم ماری (زودرس) ، شنگه ، روغنی ، گرده زیتون و چرچنگی اشاره کرد .

اکبری اضافه کرد: از ارقام خارجی که طی چندین ساله اخیر به سطوح باغات اضافه شده می توان به رقم آربکین و کرونایکی که جز ارقام روغنی و در کشت های متراکم و فوق متراکم استفاده می شود و سایر ارقام خارجی مانند: مانزانیلا، کنسروالیا، کروس و سویلانا اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز