خبرگزاری کار ایران

افزایش تولیدات غلات در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۶۸

تولید غلات (گندم و جو) در استان قزوین امسال نسبت به سال زراعی قبل به ترتیب ۱۶ و ۲۰ درصد رشد پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: امسال ۳۲۰ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی استان برداشت شد که این رقم در سال زراعی گذشته ۲۸۰ هزار تن بود.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان قزوین به زیر کشت محصول گندم رفته بود.

این مسئول همچنین با اشاره به رشد ۲۰ درصدی تولید جو در استان قزوین، گفت: امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی به زیر کشت این محصول رفته بود که کشاورزان از این مقدار سطح زیر کشت، ۱۱۰ هزار تن جو برداشت کردند که این رقم در سال زراعی قبل ۹۲ هزار تن بود.

بنیادی اظهار داشت: با وجود خرید تضمینی جو از سوی دولت، با توجه به قیمت خوب و به صرفه جو در بازار آزاد، کشاورزان امسال بیشتر محصول خود را به این بخش به ویژه دامداری ها فروختند.

این مسئول همچنین گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری در استان قزوین ۱۷۶ هزار تن بود که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و دلیل آن نگهداری محصول توسط کشاورزان به امید افزایش قیمت بوده است.

وی اظهار داشت: به کشاورزانی که گندم خود را نگهداری و انبار کرده اند توصیه می شود حتما نکات فنی لازم را برای نگهداری مناسب محصول مورد توجه قرار دهند تا گندم های دپو شده آنها دچار آفت و خرابی نشود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش ۷۷ درصدی بارندگی ها در سال جاری تاثیر مثبتی بر رشد تولید محصولات زراعی در استان گذاشته است.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این رقم 75 هزار هکتار باغ و سایر زمین های زراعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز