خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت آبیک بیان کرد؛

9.2 درصد جمعیت آبیک سالمند هستند/ پایین‌ترین نرخ باروری را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۶۲

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: 9.2 درصد جمعیت شهرستان آبیک سالمند هستند که بالای 60 سال را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن چیت‌سازان در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک با اشاره به فرا رسیدن آغاز هفته سالمندی از اول مهر ماه اظهار کرد: سالمندی یک پدیده در دنیای مدرن است که به عنوان معضل بهداشتی، پزشکی و اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه سالمندی قابل اعتنا نیست اما باید گفت که رو به سالمندی هستیم و روال سالمند شدن موضوع محرزی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: نرخ باروری در شهرستان آبیک در سال 96، 1.31 درصد بوده و پایین‌ترین شهرستان از حیث نرخ باروری در استان قزوین هستیم.

از 60 سالگی مردم سالم نیستند

چیت‌سازان امید به زندگی در کشور را 75 سال ذکر و اضافه کرد: هدفگذاری 80 سال است که نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی دارد.

وی امید به زندگی توأم با سلامت را 60 سالگی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از 60 سالگی مردم به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شوند و دارو مصرف می‌کنند و در واقع سالم نیستند.

این مسئول بیان کرد: در زمینه پوکی استخوان برنامه دادن قرص ویتامین D به صورت ماهانه به مردم اجرا می‌شود و در زمینه پیشگیری و درمان سرطان‌ها هم برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و در حال اجراست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به تشریح علل عمده و شایع مرگ در سالمندان پرداخت و افزود: سکته‌های قلبی، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، بیماری قلب بر اثر ابتلا به فشار خون و سرطان معده از علل عمده شایع مرگ در سالمندان محسوب می‌شود که چهارعلت نخست با تغییر سبک زندگی، قابل کنترل و تغییر است.

چیت‌سازان ادامه داد: با توجه به اینکه به اواخر فصل التور (اسهال) می‌رسیم با همکاری بسیار خوب مسئولان و انجام اقدامات کنترلی، تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان آبیک گزارش نشده است.

وی به اجرای طرح مداخلات اجتماع‌محور در محلات شهید رجایی، شهرک بنیاد و فردوس شهر آبیک اشاره و اضافه کرد: از دیدگاه مردم این محلات کمبود فضاهای تفریحی و آموزشی، بیکاری، فقر و اعتیاد از جمله آسیب‌های اجتماعی مطرح شده که دیدگاه مسئولان  برعکس نظر مردم است و بیکاری، فقر و اعتیاد را از جمله آسیب‌های این محلات ذکر می‌کنند و کمبود فضاهای تفریحی و آموزشی هم در دیدگاه مسئولان وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که طرح مذکور آغاز شده و لازم است برای رفع آسیب‌های اجتماعی مذکور، اعضای شورای سلامت پیشنهادات و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز