خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خواستار شد:

استفاده از تمام ظرفیت‌های قزوین برای توسعه فرهنگ و هنر

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۶۱

استاندار قزوین استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان برای توسعه فرهنگ و هنر را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با  اشاره  اهمیت و جایگاه فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه پایدار، گفت: نظام آموزشی و فرهنگی  در هر کشور زیربنای توسعه پایدار است.

استاندار قزوین همچنین گفت: ایجاد مزیت و خلق ثروت مادی و معنوی توسط انسان، نیازمند تربیتِ فرهنگی است و کشوری که تربیت فرهنگی نداشته باشد حتی اگر در حوزه های اقتصادی و مادی پیشرفته باشد بدون شک به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

وی ادامه داد: کلیه فعالیت های فرهنگی باید در یک مسیر منطقی و معقول و با جهت گیری در راستای اهداف والای فرهنگیِ نظام و به نفع مردم باشد و با نظر شما در خصوص برنامه ریزی جامع فرهنگی و پرهیز از موازی کاری ها کاملا موافقم.

جمالی پور با اعلام حمایت کامل خود از حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: لازم است در این راستا از تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجرایی استان با اصلاح رویکردها ، در جهت توسعه فرهنگی بهره برداری  کنیم.

 محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین با پیشنیه غنی فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت های گسترده ای در حوزه های فرهنگی است و خاستگاه بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان کشور بوده و از این رو نیازمند توجه جدی مسئولین و متولیان فرهنگی و اجرایی است.

وی به مشکل زیرساخت های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: عقب ماندگی ها در این زمینه بسیار زیاد است و باید با یک برنامه جامع و کار جهادی در جهت جبران آن اقدام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: کمبود اعتبارات فرهنگی از دیگر مشکلات استان است و در این راستا استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی شایسته است در این خصوص یاریگر ما باشند.

وی به تکثر و تعدد فعالیت های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی در قزوین اشاره کرد و گفت: باید این فعالیت ها هدفمند و در قالب یک برنامه جامع اجرا شود و قصد داریم این مهم را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده و به آن سروسامان دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز