خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز بهداشت قزوین بیان کرد:

ارزیابی فعالیت جسمانی به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت قزوین برای میانسالان

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۵۹

معاون فنی مرکز بهداشت قزوین گفت: ارزیابی فعالیت جسمانی برای میانسالان گروه سنی 30_59 سال در مراکز جامع سلامت استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناهید یزدی معاون فنی مرکز بهداشت قزوین روز شنبه در این خصوص گفت: این آمار در حالی است که کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت، متعهد شده اند که تا سال  ۲۰۲۵  بالغ بر ۱۰ درصد افزایش در فعالیت بدنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت بدنی ناکافی از عوامل خطر جدی بیماری های غیر واگیر و به ویژه بیماری های قلبی و عروقی است، اضافه کرد: شیوع کم تحرکی در همه کشورها در حال افزایش است و به طور متوسط بیش از نیمی از مردم جهان به مقدار کافی فعالیت بدنی ندارند.

یزدی ادامه داد: کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات چهار عامل خطر مهم ابتلا به بیماری های دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری های مزمن تنفس و مرگ و میر ناشی از آنها هستند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ارزیابی فعالیت جسمانی در مراکز خدمات جامع سلامت برای میانسالان یعنی گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال به صورت رایگان انجام می شود و هدف این کار، ارتقای سطح فعالیت جسمانی در این گروه سنی است.

یزدی افزود: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، فعالیت جسمانی مطلوب روزانه ۳۰ دقیقه با شدت متوسط به میزان پنج روز در هفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز