خبرگزاری کار ایران

با مطرح شدن در میان ۴۰ دانشگاه برتر ایران صورت گرفت؛

قرار گرفتن دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در رتبه بندی جهانی تایمز

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۴۰۳

روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) اعلام کرد: این دانشگاه در بین ۴۰ دانشگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفته است که این امر ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بر اساس اعلام روز جمعه این  روابط عمومی به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، پایگاه رتبه‌بندی "تایمز" یکی از معتبرترین‌نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می­‌کند.

در حالی که در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور داشتند در سال ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۸ و در سال ۲۰۱۹ به ۲۹ دانشگاه دانشگاه افزایش یافت و در رتبه بندی سال جاری میلادی ۴۰ دانشگاه از ایران در جمع ۱۳۹۶ دانشگاه برتر جهان از ۹۲ کشور حضور یافتند.

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی هم‌اکنون دارای شش دانشکده، یک مرکز و دو پژوهشکده است و دانشجویان ملیتهای مختلف از اقصی نقاط جهان در آن تحصیل می کنند.

لایحهٔ تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی در دی‌ماه سال ۱۳۶۲ در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید و دانشگاهی با نام دانشگاه بین‌المللی قدس آغاز به کار کرد، در سال ۱۳۷۰ دانشگاه با مجتمع آموزش عالی دهخدا ادغام شد و با نام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، فعالیت رسمی خود را به‌صورت دانشگاه جامع در قزوین آغاز کرد و  اساسنامهٔ آن  در تیرماه سال ۱۳۷۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز