خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

نظارت 20 تیم سیار و ثابت دامپزشکی بر ذبح دام در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۳۹

۲۰ تیم سیار و ثابت دامپزشکی استان قزوین در ایام عاشورا و تاسوعا بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ها نظارت می‌کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مدیرکل دامپزشکی قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این تیم‌ها از کارشناسان دامپزشکی و روحانیون تشکیل شده و بر ذبح شرعی دام در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان نظارت خواهند کردند.

حمید زینالی افزود: نظارت نکردن بر ذبح دام علاوه بر مشکلات شرعی، ممکن است به انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در جامعه منجر شده و خطر ابتلا به بیماری‌های دامی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ذبح دام در معابر عمومی مخاطراتی را برای عزاداران به دنبال دارد، افزود: بر همین اساس ابزاری سیار برای ذبح دام تدارک دیده شده است تا از آلودگی محیط با خون و فضولات حیوانی پیشگیری شود.

زینالی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از بیماری‌های دامی تاکید کرد و گفت: مسئولان هیات‌های عزاداری، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهداشت و محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد باید در پیشگیری از بیماری‌های دامی مشارکت کنند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین با بیان اینکه بازتاب ذبح دام در فضای مجازی بازخورد خوبی ندارد، افزود: شهروندان از ذبح دام در معابر عمومی پرهیز کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز