خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آبیک مطرح کرد:

تولید بیش از 3500 تن گندم بذری در آبیک/ابلاغ کشت کلزا در 4 هزار هکتار

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۲۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: طی سال زراعی 98_97، سه هزار و 543 تن گندم بذری توسط پنج تولیدکننده در شهرستان آبیک تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بیژن لطفی در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان آبیک اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی در شهرستان آبیک 15 هزار و 25 هکتار بوده که 68 هزار تن از سیلوهای گندم این شهرستان، گندم خریداری شده که بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده است.

وی کل اراضی کشاورزی شهرستان آبیک را 148 هزار هکتار ذکر  کرد و  افزود: غلات با 67 درصد بیشترین سطح کشت محصولات کشاورزی در شهرستان آبیک را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک میزان سطح سبز کلزا را دو هزار و 82 هکتار دانست و ادامه داد: کشت این محصول استراتژیک در تولید گندم و جو پایداری ایجاد می‌کند که در از بین بردن آفات و بیماری‌ها و کاهش علف‌های هرز تاثیر بسزایی دارد.

لطفی با اشاره به ابلاغ کشت کلزا در شهرستان آبیک به مساحت 4 هزار هکتار برای سال زراعی 99_98 اضافه کرد: 21 تن بذر کلزا در ارقام مختلف در چهار مرکز خدمات ترویج کشاورزی موجود بوده و نهاده هاو کود هم در حال تهیه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان آبیک، تلاش می‌شود کلزای دیم هم در شهرستان کشت شود.

این مسئول تصریح کرد: کشت گیاه کینوا که گیاهی صنعتی است و کیفیت روغنی بسیار عالی دارد و خوراکی هم است در شهرستان آبیک در حال انجام است و سعی می‌شود به عنوان الگوی کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان نهادینه شود.

لطفی ادامه داد: کشاورزان شهرستان آبیک باید با سهمیه آبی که دارند، اقدام به کشت کلزا کنند و در سهمیه مازاد آب این محصول نباید حساب باز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز