خبرگزاری کار ایران

استاندار سابق قزوین:

استان قزوین بیش از پنج درصد تولید ناخالص کشور را داراست

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۶۹۱

استاندار سابق قزوین گفت: استان قزوین بیش از پنج درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و در آینده بعنوان یک مرکز علمی و اقتصادی کشور مطرح خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، صبح امروز پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین، تحقیقات و فناوری، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین در این مراسم بیان کرد: بر اساس آخرین کاوش‌های باستان شناسی، استان قزوین سابقه بیش از 45 هزار سال زندگی انسان را دارد و موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان این امکان را فراهم کرده که اولین دشت کشاورزی کشور در این استان طراحی شود.

وی گفت: ظرفیت های زیادی در زمینه نیروی انسانی در استان، این شرایط را برای استان فراهم کرده که در زمینه امکانات تحصیلات عالی جزو استان های مطرح کشور باشد به طوری که 65 دانشگاه در استان فعالیت دارند که دانشگاه بین المللی امام خمینی بعنوان تنها دانشگاه بین المللی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی که در سطح کشور جزو دانشگاه‌های برتر است در استان قرار دارند.

استاندار سابق قزوین اظهار کرد: به لحاظ این شرایط، قزوین نقش بار ترافیکی در کشور را دارد و عمده جمعیت کشور از این استان عبور می کنند و به همین دلیل مقام دوم کشور را در بحث آزادراه‌ها دارد.

زاهدی عنوان کرد: این اجلاس مهم می تواند برکات خوبی برای کشور داشته باشد.

استانداری سابق قزوین گفت: شتابگر ملی ایران تحت عنوان شتابگر چشمه نور در استان در حال احداث است و شعبه پارک علم و فناوری و موسسات علمی و آموزشی در قزوین وجود دارد و این استان علاوه بر موقعیت اقتصادی کشور، بیش از پنج درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و در آینده بعنوان یک مرکز علمی و اقتصادی کشور مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز