خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی؛

15 گروه تئاتر خیابانی در قزوین به اجرای برنامه می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۷۱

به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین ۱۵ گروه تئاتر خیابانی در بوستان های این شهر مشغول اجرای برنامه های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، صادق آریان معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی،اجتماعی،ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، شناسایی هویت شهری و توجه به آداب و رسوم کهن شهر قزوین از دوم برگزیدگان تئاتر خیابانی از ساعت ۱۹ در بوستانهای شهر قزوین در حال اجرای برنامه های خود هستند که تا هفتم شهریور ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بوستان‌های ملت، الغدیر، پامچال و گلسار، ملاخلیلا، پیاده رو سبزه میدان مکان‌هایی هستند که در روزهای یادشده میزبان علاقه مندان به تئاتر خیابانی است.

آریان با بیان اینکه تئاتر خیابانی نقش سازنده ای در اصلاح رفتار مردم دارد، ادامه داد: این نوع از تئاتر می‌تواند در شناسایی آداب و سنن و رسوم کهن شهر قزوین در قالب هنر نیز مفید واقع شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه امروزه تئاتر یک ابزار فرهنگ ساز محسوب می شود که بیشترین تاثیر را بر مخاطب خواهد گذاشت، تاکید کرد: تئاتر از قدرت فرهنگ سازی و ترقی فرهنگی برخوردار بوده و دنیای کنونی این مهم را به خوبی پذیرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز