خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک در نشست خبری مطرح کرد:

افتتاح 4 واحد صنعتی با حضور وزیر صمت/ موضعم در خصوص فعالیت معادن شفاف است/ اشتغالزایی 727 نفر در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۳۲

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با حضور وزیر صمت 4 واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسین یک شهرستان آبیک افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت 99 طرح در شهرستان آبیک کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که از این تعداد، دو پروژه کلنگ‌زنی و 97 پروژه افتتاحیه است.

وی میزان اعتبار پروژه‌های هفته دولت را بیش از 238 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با افتتاح پروژه‌ها برای 727 نفر اشتغال ایجاد شده که از این میزان، برای 363 نفر به صورت مستقیم و 364 نفر به طور غیرمستقیم اشتعالزایی شده است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت شامل 2 طرح آبخیزداری با 50 میلیارد ریال اعتبار و کلنگ‌زنی کتابخانه روستای قشلاق با اعتبار اولیه تحصیص یافته 570 میلیون ریال است.

احمدپور با بیان اینکه پیگیری راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک و خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک مجدانه در دستور کار مسئولان قرار دارد، اضافه کرد: این دو موضوع مهم از مطالبات به حق و دغدغه‌های جدی مردم است که تمام توان و تلاش خود را برای تحقق این مطالبات به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به افتتاح 4 واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین یک با حضور وزیر صمت در هفته دولت خاطرنشان کرد: اعتبار 70 تا 80 پروژه افتتاحی هفته دولت شهرستان آبیک در حوزه این شهرستان و کمیته برنامه‌ریزی تامین شده است.

احمدپور یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته 117 پروژه با بیش از 183 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان آبیک به بهره‌برداری رسیده که در هفته دولت امسال 99 پروژه با بیش از 238 میلیارد تومان افتتاح می‌شود یعنی میزان ریالی پروژه‌ها 30 درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه موضع بنده در موضوع پیغمبرکوه و فعالیت معادن شفاف است، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های معدنی باید بر اساس مجوزهای قانونی و صادر شده باشد و با هر واحد معدنی که تخلف کند، باید برخورد شود.

اجازه ایجاد فضای تقابلی در شهرستان نمی‌دهم

فرماندار شهرستان آبیک افزود: به مسئولان استانی پیشنهاد داده شده مجوزهای معادنی که در آبیک صادر شده و هنوز عملیاتی نشده باید تغییر مسیر داده شوند و به وجود همین تعداد معادن باید بسنده شود.

احمدپور در خصوص سوالی در زمینه برگزاری یک کنسرت موسیقی از سوی یکی از خوانندگان نامشهور در شهرستان آبیک ادامه داد: تمام جوانب این کنسرت بررسی می‌شود و اعم از اینکه برگزار شود یا برگزار نشود خدشه‌ای به تعامل مسئولان شهرستان آبیک وارد نمی‌کند و اجازه نمی‌دهم فضای تقابل و تشتت ایجاد شود.

وی با اشاره به کاهش مراجعان صنایع و شرکت‌ها در حوزه تسهیلات بانکی اضافه کرد: طی 9 ماه اخیر از سوی شرکتی مبنی بر مشکلات مالیاتی به فرمانداری موضوعی ارائه نشده این در حالی است که طی پنج ماهه امسال تنها یک شرکت در خصوص تسهیلات بانکی مشکل داشته که به فرمانداری مراجعه صورت گرفته است.

این مسئول با ذکر این مطلب که شرکت‌های شهرستان آبیک با چالش و معصل جدی مواجه نیستند، مطرح کرد: برای کمک به مناطق سیل‌زده شرکت‌ها واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آبیک حدود 350 میلیون تومان کمک کردند که بیانگر رونق تولید در این واحدها است.

مشکلات کارگران توسط دستگاه‌های مربوطه رصد و پیگیری می‌شود

فرماندار شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که آیا گزارشی از وضعیت قرارداد سفید امضا و تعویق حقوق کارگران و بیگاری از این قشر زحمتکش و بیمه نکردن آنها توسط واحدهای تولیدی و صنعتی به فرمانداری ارسال شده، توضیح داد: تاکنون گزارشی ارائه نشده اما یک واحد تولیدی بوده که در زمنیه انعقاد قرارداد و بیمه با کارگران کوتاهی کرده بود که مسئولان تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک موظف به پیگیری این موضوع شدند تا مشکلات کارگران حل شود؛ در صورت گزارش در زمینه مشکلات کارگران، از سوی نهادهای مربوطه برخورد لازم صورت می‌گیرد.

احمدپور در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر تعهد محضری یکی از شرکت‌ها از کارگران و سفته چند صد میلیونی افزود: به معاونان فرمانداری این موضوع ارجاع داده شده و مورد پیگیری قرار گرفته و اطلاع‌رسانی هم می‌شود.

در پایان این نشست ضمن تجلیل فرماندار شهرستان آبیک از خبرنگاران، از سوی دبیر شورای رسانه این شهرستان به نمایندگی از اعضای این شورا با اهدای هدیه‌ای، از زحمات احمدپور فرماندار آبیک در برگزاری همایش استانی خبرنگار بصیر ویژه شهدای رسانه استان و شهید خبرنگار آبیک تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز