خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد:

شناسایی 109 کودک 7 تا 11 سال بی‌سواد مطلق در قزوین/تمام مناطق محروم از معلم بهره‌مند هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۶۷۱

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به برنامه مدون جهت جذب کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی در تابستان امسال گفت: 211 کودک در سنین هفت تا 11 سال شناسایی شدند که 109 کودک هیچ تجربه تحصیلی ندارند و بی‌سواد مطلق هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، خیرالله رحمانی روز یکشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با پیگیری موضوع بازماندگی این ۸۹۷ کودک از تحصیل در مدارس که از طریق ثبت احوال و سامانه سناد اعلام شده است، مشخص شد که حدود ۱۸۰ تن از آنها در سن ۱۱ سال، ۱۵۳ نفر ۱۰ ساله، ۱۲۳ نفر هشت ساله، ۱۳۳ نفر هفت ساله و ۲۰۲ نفر در سن ۶ سال قرار دارند.

وی در خصوص دلایل جذب نشدن این افراد به تحصیل در مدارس اضافه کرد: پنج تن از این کودکان به خاطر ازدواج، ۶۰ نفر به خاطر معلولیت، پنج نفر به خاطر سرپرست بد، ۱۰ نفر به خاطر مرگ، ۳۸ نفر به دلیل مهاجرت از تحصیل بازمانده و در خصوص ۵۹۸ نفر دیگر اطلاعاتی به دست نیامد.

رحمانی با اشاره به برنامه مدون جهت جذب کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی در تابستان امسال گفت: در این راستا از بین  ۷۶۷ کودک، ۲۱۱ نفر در سنین هفت تا ۱۱ سال شناسایی شدند که ۱۰۹ تن از آنها هیچ تجربه تحصیلی ندارند و بی سواد مطلق هستند.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست کودکان دارای فقر مالی و یا بدسرپرست را به تحصیل جذب کند و در این خصوص باید یک ائتلاف جدی بین دستگاهی شکل گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: حدود ۲۴۸ هزار و ۷۱۸ دانش آموز در مدارس استان تحصیل می کنند که در واقع بیست درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

رحمانی در خصوص پوشش تحصیلی دانش آموزان استان گفت: قزوین در حوزه پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی طی سال گذشته رتبه اول را کسب کرد و از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

وی افزود: قزوین همچنین در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی با ۹۹.۳۵ درصد،  متوسطه اول با ۹۶.۶۴ درصد و متوسطه دوم با ۸۴.۸۱ درصد  از میانگین کشوری بالاتر است.

رحمانی افزود: امروز در استان قزوین به منظور جلوگیری از بی سوادی و بازماندن کودکان از تحصیل، هیچ کدام از مناطق محروم استان از وجود معلم بی بهره نیست به طوری که بیست مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز