خبرگزاری کار ایران

تعیین 2 مجتمع آبرسانی قزوین به عنوان پایلوت کشوری ایمنی آب

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۲۱

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: دو مجتمع آبرسانی در روستاهای آبیک و تاکستان به عنوان پایلوت کشوری ایمنی آب تعیین شده‌اند که رصد این مجتمع‌ها همواره انجام می‌شود.

سیدمحمدحسین سید ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: تمام مخاطرات مربوط به حوزه آب و پیرامون آن با همکاری دستگاههای مختلف فرمانداری، بخشداری،جهاد کشاورزی و غیره در مجتمع آبرسانی شهید رجایی روستای یانس آباد شهرستان آبیک و مجتمع آبرسانی شهید اللهیاری تاکستان بر اساس پایلوت کشوری ایمنی در حال بررسی و رصد است.

وی افزود: خدمات بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لحظه‌ای است و به محض بروز مشکل، در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد شده اقدام لازم صورت می‌گیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین ادامه داد: افت آب سفره های زیرزمینی و فرونشست زمین موجب کاهش کیفیت آب و شوری در برخی از روستاهای شهرستان بوئین زهرا شده که مسئولان شرکت آب منطقه ای استان قزوین کنترل و نظارت لازم بر سطح آبهای زیرزمینی دارند.

ابوترابی اضافه کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن روستاها در مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی از آب مطمئن، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی از نظر میکروبی، شیمیایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و کلرزنی هم انجام می‌شود.

این مسئول اذعان کرد:   وجود اراضی کشاورزی در مجاورت منابع آبی و استفاده از سموم و کودهای شیمیایی تهدیدی برای منابع آبی محسوب می‌شود که در برخی روستاها با افزایش نیترات مواجه بوده‌ایم و با اقداماتی همچون کفشکنی چاه و حفر چاه جدید برای کاهش نیترات اقدام لازم صورت گرفته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین تصریح کرد: باید با مشارکت عمومی، مردمی و دستگاههای دولتی از روند رو به افزایش میزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی که در مجاورت منابع آبی وجود دارند، با اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز