خبرگزاری کار ایران

جهاد کشاورزی استان خبر داد:

93 هزار کارت زرد بین زیتون کاران قزوینی توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۱۸

۹۳ هزار کارت زرد (نوعی آفت کش) امسال برای مقابله با آفت مگس زیتون بین باغداران طارم سفلی قزوین توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر افزود: برای حمایت از باغداران سنتی، محلول سم به طور رایگان و کارت زرد با نصف قیمت در مرکز جهاد کشاورزی منطقه طارم و کلینیک های گیاه پزشکی مستقر در این منطقه به باغداران تحویل داده شده است.

این مسئول گفت: در مجموع عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون امسال در سطح ۲ هزار و ۶۸۸ هکتار از باغ های این محصول در طارم سفلی قزوین به انجام رسیده است.

درخشان گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در باغ های طارم سفلی قزوین به سه روش استفاده از کارت زرد، نصب تله های فرمونی و بیت اسپری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخشی از عملیات مبارزه با این آفت در مجتمع های کشت و صنعت انجام شده است،افزود: حجم عملیات انجام شده در این مجتمع ها ۵۲۰ هکتار بوده که ۱۵۰ هکتار آن به روش کارت زرد و سایر به روش نصب تله های فرمونی انجام شده است.

۹ هزار و ۳۵۰ هکتار باغ زیتون در شهرستان قزوین وجود دارد که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور است.

پیش بینی شده امسال ۲۵ هزار تن زیتون از باغات استان برداشت شود.

قزوین دومین تولیدکننده زیتون در کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز