خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی 62 درصدی سد بالاخانلو بوئین زهرا/آبگیری در صورت تامین اعتبار

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۳۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو شهرستان بوئین زهرا 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آبگیری آن در صورت تحقق اعتبار، سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین روز شنبه در بازدید از از روند اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو  که به همراه رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان انجام شد، با اعلام این مطالب افزود: ساخت سد بالاخانلو در منطقه بوئین زهرا استان قزوین به لحاظ شرایط آب و هوایی و همچنین محدودیت منابع آب در سالیان گذشته در دستور کار قرار گرفته و مطالعات مربوطه از حیث مسائل مربوط به زیست محیطی، آبخیز داری، فرهنگی، فنی و تخصصی و... انجام شده و در همین راستا نیز مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح اخذ شده است.

وی تامین آب شرب با کیفیت بالا را یکی از وظایف ذاتی و مهم شرکت های آب منطقه ای برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده آب شرب استان از منابع آبهای زیر زمینی تامین می شود که با توجه به افت سطح سفره های زیر زمینی کیفیت آب شرب دست خوش تغییراتی شده بنابراین تامین آب شرب از منابع آب های سطحی در دستور کار قرار گرفته که سد بالاخانلو نیز با همین هدف در شهرستان بوئین زهرا در حال ساخت است.

ملکی افزود: سد بالاخانلو برای تمین آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستا بر روی رودخانه حاجی عرب در حال ساخت است و در حال حاضر نیز دارای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی است و اگر اعتبارات مورد نیاز سد به موقع تامین و تخصیص یابد می توانیم در سال آینده شاهد آبگیری این سد حیاتی در منطقه باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت کیفیت اجراء در بحث سد سازی،گفت: سد بالاخانلو طی سه سال گذشته از نظر کیفیت ساخت جزء پروژه های برتر عمرانی وزارت نیرو بوده که این نشان دهنده تعهد بالای پیمانکار، مشاور و همکاران شرکت است و امیدواریم که مسیر ساخت این سد همچنان با همین جدیت و دقت در اجرا طی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین مشکل اصلی سد را کمبود اعتبارات و عدم تامین به موقع منابع مالی برشمرد و گفت: پرداخت به موقع حقوق و مزایای عوامل اجرایی سد که برای تامین معاش خانواده در حال فعالیت هستند بسیار اهمیت دارد و وظیفه داریم از هر طریق ممکن منابع مالی پروژه را تامین کنیم و از همه مقامات استانی نیز تقاضا داریم همانند گذشته در این خصوص همکاری لازم را با مجموعه شرکت آب منطقه ای داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز