خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبرداد:

احیای 400 واحد تولیدی توسط شرکت شهرک های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۵۲

معاون وزیر صمت در قزوین گفت: از 2 هزار واحد تعطیل شده تولیدی و صنعتی بیش از 400 واحد توسط شرکت شهرک ها احیا شده است و سازمان های صنعت و معدن فرصتی مناسب را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید زرندی معاون وزیر صمت در حاشیه افتتاح واحد تولیدی ژاو تولید کننده رزین‌های سنتزی و حلال ها در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های حمایتی در سطح کشور و استان قزوین از واحدهای تولیدی بیان کرد: مجموعه وزارت صمت در سال رونق تولید طبق برنامه ریزی سعی کرده از واحدها حمایت های لازم را داشته باشد و یک بخش برای نوسازی واحدها و تکمیل واحدهای تولیدی است.

وی گفت: استان قزوین با دارا بودن 1300 طرح نیمه تمام که بیش از 200 طرح در شرف افتتاح است، اشتغال خوبی را برای استان فراهم می کند که در حال بررسی بوده که از طریق منابع مالی و حمایت هایی که در قالب کسب و کارهای کوچک و حمایت هایی که انجام می شود به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در مجموعه صنایع، رویکرد ما برای فعال سازی واحدهای تعطیل بوده که مجموعا در سال گذشته، 2 هزار واحد هدف گذاری و بررسی شد که از 2 هزار واحد تعطیل شده بیش از 400 واحد توسط شرکت شهرک ها احیا شده است و سازمان های صنعت و معدن فرصتی مناسب را فراهم کرده است.

زرندی عنوان کرد: از طرفی از ابتدای سال، نزدیک به 13 واحد راکد فعال شدند که مشکلات حقوققی، مدیریتی و مالی داشتند و با رویکرد کلینیک های کسب و کاری که در مجموعه شهرک ها راه اندازی شده، به سمت فعال سازی این واحدها حرکت می کنند.

وی افزود: واحدهایی که SME هستند بخش اعظمی از اشتغال کشور را برعهده دارند و شهرک های صنعتی یکی از مکان های استقرار این واحدها هستند و به دنبال این هستیم که وضعیت واحدهای تولیدی را بررسی و برنامه ریزی کنیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: محوریت ما این است با استفاده از ظرفیت این واحدها، اشتغال مناسبی ایجاد کنیم. در دنیا واحدهای بزرگ پیشران صنعت هستند و واحدهای کوچک و متوسط پشتیبان و شبکه ساز واحدهای بزرگ می باشند.

زرندی اضافه کرد: وزارت صمت در سال رونق تولید برای صنایع کوچک و بزرگ برنامه هایی را به طور جدی پیگیری کرده و امسال 40 خوشه جدید را پیش بینی کردیم که تا پایان سال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دو خوشه صنعتی در استان قزوین هدف گذاری شده که تا پایان سال نیز دو خوشه جدید راه اندازی خواهد شد. فضای خوبی در صنعت استان با رویکرد حمایت از صنایع داخلی و نهضت ساخت داخل انجام شده و به این واسطه واحدهای کوچک نیز امکان فعالیت مجدد پیدا کرده و جلوی واردات بسیاری از کالاها نیز گرفته شده است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: واحدهای صنایع کوچک در قالب شبکه هایی که از طریق شرکت شهرک ها تشکیل شده در قالب خوشه ها و مدل های اس پی ایکس که در داخل شهرک ها پیگیری می شود، فعال شدند و به ساخت داخل و نیازمندی های صنایع بزرگ کمک می کنند.

زرندی افزود: امروز افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعت استان با محوریت حوزه فناورانه در صنایع کوچک و متوسط شاهد خواهیم بود که فرصتی است سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی مختلف و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در آن حضور داشته باشند تا تعاملات طرفینی ایجاد شود تا شاهد موفقیت اقتصاد ایران با تمام مشکلات که تحریم ها موجب آن شده باشیم و با اتکا بر تولید داخل از این مرحله گذر کنیم.

وی گفت: در مجموع 466 خوشه در کشور شناسایی شده که 97 خوشه به پایان رسیده و همچنین چهل خوشه جدید برای سال جدید هدف گذاری شده است. رویکرد ما در بحث خوشه ها به سمت تقویت صادرات است و خوشه هایی هدف گذاری می کنیم که در قالب کنسرسیوم های صادراتی ایجاد کرده و به صادرات کمک کنیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز