خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران استانداری قزوین خبر داد:

1395 سیل زده قزوینی در سامانه سجاد ثبت نام کرده اند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۱۲

۱۳۹۵ خسارت دیده ناشی از سیل اوایل فروردین ماه سال جاری قزوین در سامانه سجاد برای دریافت ۱۲۵ میلیارد ریال کمک جبران خسارت ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست کارگروه استانی سیل تصریح کرد: در بخش کمک های بلاعوض نیز برای حدود ۳۰۰ خسارت دیده و بخشی از پروژه های آب کشاورزی استان نیز ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به استان ابلاغ شده است.

قدرت الله مهدیخانی افزود: در بخش جبران خسارت سیل به زیرساخت های روستایی و شهری نیز ۲۳ میلیارد ریال، در حوزه تاسیسات شهری و روستایی مانند دیواره کانال ها و احداث آنها، جمع آوری آب های سطحی، خسارت به پارک ها و فضاهای سبز ۲۷ میلیارد ریال و در بخش ساماندهی رودخانه ها، سیل بندها، لایروبی و مناطق متاثر از سیل نیز ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

به گفته وی، مهلت ثبت نام در سامانه سجاد برای خسارت دیدگان ناشی از سیل که به پایان رسیده بود طی روزهای گذشته دوباره بازگشایی شده و متقاضیان تنها تا پایان مردادماه فرصت ثبت نام در سامانه یاد شده را دارند.

مهدیخانی در خصوص استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این منظور تخصیص داده که در صورت تصویب نهایی و با تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال به استان تمامی تسهیلات بانکی کشاورزان منطقه به هر میزان، استمهال خواهد شد تا جایی که تمامی کارمزد، سود و دیرکرد تسهیلات برعهده دولت قرار می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته وقوع سیل تنها در سه روستای استان حدود ۲ هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت و در این حالی است که با پیش‌بینی و آمادگی‌های لازم در سیل اوایل فروردین ماه جاری به شهرها و ۲۳۱ روستای استان تنها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز