خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

تشکلهای مردم نهاد پیشاهنگ وحدت و اراده ملی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۵۸۲

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد پیشاهنگ و پیش زمینه وحدت و اراده ملی هستند و باید از این جایگاه رفیع آنها بیشترین بهره برداری را داشت.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: نهادهای مردمی، احزاب و تشکل‌ها در جامعه مدنی برای گسترش موضوعات گفتمانی و تضاراب آرا ضروری هستند و باید در اصناف و حرفه‌های مختلف توسعه یابند.

بهمن طاهرخانی اضافه کرد: تمامی شهرهای دارای تمدن تاثیرگذارترین سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای مردمی را داشته‌اند که با توجه به گسترش اندیشه و ارتباطات مردمی در سطح ملی و بین المللی توانسته‌اند نقش‌های موثری را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: سرزمین ایران نیز از لحاظ مدنیت و تشکل‌های مردمی مثل کشور مصر و چین موسس جامعه مدنی بوده است و سبقه تاریخی و تمدن دیرینه‌ای در این زمینه دارد.

این نماینده با اشاره به جایگاه سمن‌ها و احزاب در قانون اساسی، افزود: اصل های ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ قانون اساسی به این موضوع پرداخته و در اصل ۲۶ صراحتا به جایگاه ضروری احزاب، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پرداخته شده است.

طاهرخانی خاطر نشان ساخت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با توجه به این جایگاه رفیع اصل ۲۶ قانون اساسی پیشاهنگ و پیش زمینه وحدت و اراده ملی هستند و باید از این جایگاه رفیع آنها بیشترین بهره برداری را داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز