خبرگزاری کار ایران

نماینده سابق مردم تاکستان در مجلس:

با تهمت‌های سیاسی افراد را از گردونه خارج نکنیم/ضرورت نظارت بیشتر رسانه‌ها بر مسئولان برای پاسخگویی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۱۳۹

نماینده سابق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید رسانه ها با نقد و بررسی آگاهی‌بخشی کنند و اگر مدیری ضعیف است آنها را معرفی کنند و نظارت داشته باشید تا مسئولان پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر طاهرخانی نماینده اسبق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در نشستی با اصحاب رسانه از خبرنگاران تجلیل کرد.

امیر طاهرخانی در این جلسه که در یکی از موسسات آموزش عالی تاکستان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید صارمی گفت: خبرنگاران کار سخت و دشواری دارند از این جهت در همه صحنه ها حضور دارند اما باید ویژگی هایی داشته باشند تا رسالت خود را درست انجام دهند.

وی اضافه کرد: جایگاه خبرنگاران در کشور ما بسیار خاص است و به دلیل اهمیتی که دارند باید امانتدار و واقع گرا باشند تا بتوانند اعتماد عمومی را جلب کنند.

طاهرخانی یادآورشد: درعصر ارتباطات که عرصه وسیع تری بنام فضای مجازی هم ایجاد شده کار رسانه ها سخت تر شده و این فضا در واقع رقابت را پیچیده تر کرده است.

وی اظهارداشت: وقتی امروز همه افراد می توانند در کوتاهترین زمان و در منزل و خودروی خود به راحتی در جریان خبرها قرار گیرند باید بتوانیم ما نیز از این فرصت برای پیام رسانی استفاده کنیم.

نماینده سابق تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه امروز در جامعه در حوزه فضای مجازی گریبانگیر مردم شده این است که سره و ناسره را نمی توان تشخیص داد و تعدد منابع اطلاع رسانی موجب شده نتوان حقیقت را بسرعت تشخیص داد.

طاهرخانی اظهارداشت: بد اخلاقی در فضای مجازی به قدری زیاد شده که شاید بحران تلقی شود لذا از رسانه های متعهد و ارزشی انتظار می رود با رعایت چارچوب های اخلاقی برای کاهش این چالش همت کنند.

وی بیان کرد: باید کسانی که وارد عرصه خبرنگاری می شوند از تخصص و توانمندی و مهارت لازم برخوردار باشند تا رسالت اصلی این حرفه دچار انحراف نشود.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: گاهی مشاهده می شود که هر کسی به راحتی و بدون هیچ نظارتی وارد عرصه خبرنگاری شده و بدون توجه به اصول حرفه ای و اخلاقی به مواردی دامن می زنند که جامعه را دچار مشکل می کند.

با تهمت‌های سیاسی افراد را از گردونه خارج نکنیم/ضرورت نظارت بیشتر رسانه‌ها  بر مسئولان برای پاسخگویی

وی اظهارداشت: اگر کسی در عرصه رسانه متعهد و پایبند اخلاق نباشد نمی تواند جریان ساز بوده و حلال مشکلات مردم باشد.

طاهرخانی گفت:برخی با اهداف سیاسی ‌و حزبی و برخی با هدف خاصی وارد این عرصه شده اند که از خانه مطبوعات و انجمن های صنفی انتظار می رود خودتان پالایش کنید و نگذارید افراد غیر شایسته وارد این عرصه شوند و برای تقویت مهارت افراد آموزش های تخصصی را جدی بگیرید.

وی بیان کرد: به دلیل آن که نتوانسته ایم کادر سازی کنیم در مدیریت کشور بحران داریم و هنوز هم چون شایسته سالاری را جدی نگرفته ایم و به فکر آن نیستیم که مدیرانی تربیت کنیم تا آینده کشور تضمین شود و با چالش های جدی مواجهیم.

طاهرخانی یادآورشد: نگاه های تنگ نظرانه موجب شده با وجود نیروهای توانمند هنوز بانک اطلاعاتی جامعی از افراد توانمند با تخصص های مختلف نداریم لذا برای انتخاب یک وزیر، شهردار، استاندار، فرماندار یا مدیر کل ماهها متوقف می شویم.

وی گفت: بی توجهی به کادر سازی چالش اصلی کشور است به همین دلیل افراد ضعیف وارد بدنه مدیریتی کشور شده اند و فضا هم برای انتخاب افراد ضعیف و مطیع بیشتر مهیا شده و هزینه های نظام بالا رفته است.

طاهرخانی بیان کرد: نخبه در کشور زیاد داریم ولی انگیزه حضور در عرصه مدیریتی ندارند و گاهی با تهمت های سیاسی افراد قوی را از گردونه مدیریت خارج کرده ایم و امروز برای انتخاب یک وزیر باید مدتها وقت بگذاریم.

در این جلسه از تعدادی از خبرنگاران استان و شهرستان تاکستان تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز