خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد:

کنترل آفت مگس در باغ‌های زیتون قزوین/ توزیع رایگان سم بین باغداران

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۳۱۲

آفت مگس در باغ های زیتون طارم سفلی قزوین کنترل شده اما همچنان خطر به ویژه برای باغ های سنتی وجود دارد و مبارزه با این آفت باید از سوی باغداران تدوام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این مطلب افزود: تاکنون عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح یک هزار و 650 هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم مبارزه با این آفت، گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات مبارزه در مجموع چهار هزار هکتار از باغ های زیتون طارم سفلی را دربر بگیرد.

این مسئول گفت: به منظور تسهیل در امور باغداران برای مبارزه با این آفت سم به شکل رایگان و همچنین کارت زرد به طور نیم بها در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی یادآورشد: به‌منظور پایش آفت مگس زیتون در باغ های طارم سفلی از ابتدای امسال تاکنون هشت ایستگاه پایش و ردیابی در این منطقه ایجاد شده است و به طور مستمر آمار شکار تله ها و وضعیت آفت در  دوره های پنج روزه رصد می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: مبارزه با آفت مگس زیتون زمانی موثر خواهد بود که در همه باغ های آلوده و به شکل همزمان انجام شود بنابراین احتمال بروز خسارت 30 درصدی به محصول در روستاهایی که همکاری لازم را در طرح مبارزه ندارند، وجود دارد.

آفت مگس زیتون از جمله آفات وارداتی به کشور در سال ۱۳۸۳ بوده که با توجه به اهمیت آن جزو آفات همگانی است و مبارزه با آن با مشارکت باغداران و بخش دولتی انجام می‌شود.

استان قزوین دارای 9 هزار هکتار باغ زیتون است.

استان قزوین رتبه دوم تولید زیتون در کشور را داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز