خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین خبر داد:

طراحی پلت فرم خودرو جدید از سوی دانشگاه آزاد قزوین/ مدرسه بازی سازی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۶۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: پلت فرم یک خودروی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، طراحی و مطالعات آن آغاز شده که در مرحله ارزیابی درست و مطالعات اولیه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی موسی خانی در نشست خبری که در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها در امیدبخشی به جامعه بیان کرد: رسانه ها با انعکاس خبرهایی از پیشرفت ایران اسلامی، می توانند در نسل جوان جامعه امیدآفرینی کنند و روز خبرنگار فرصتی برای بررسی ظرفیت هایی است که از آن غافل شده ایم.

وی گفت: امروز که چهل سالگی انقلاب را با کسب تجارب ارزنده ای گذرانده ایم، با استفاده از این تجربیات و تحقیقات و مطالعات مراکز پژوهشی می توان آینده درخشان و موفقی را در ۴۰ سالگی انقلاب به دست آورد از همین رو باید سعی کرد تا از انتشار اخباری که موجب ایجاد یٲس و ناامیدی در جامعه می شود دوری کرد چرا که نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های بالایی در کسب جایگاه های برتر در دنیا دارد.

کسب ۱۱ عنوان برتر پژوهشی در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ضمن اشاره به سالگرد تاسیس انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز با همت مسئولان در دوران مختلف به ویژه مرحوم آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین به عنوان موسس و نیز راهنمایی های خردمندانه آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، همچنین حمایت استانداران، فرمانداران، شهرداران و نمایندگان گذشته و کنونی استان در مجلس شورای اسلامی، بعد از ۲۸ سال از تاسیس این دانشگاه، توانستیم موفقیت های خوبی کسب کرده و به شرایطی برسیم که دانشگاه آزاد در ردیف مراکز آموزش عالی شاخص کشور و دارای جایگاه های برتر جهانی باشد.

وی افزود: با تلاش کارکنان صدیق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و برنامه ریزی مدون توانسته ایم در رتبه بندی یک تا شش کشور قرار بگیریم و از نظر تولیدات علمی امروز ۱۱ عنوان برتر در پژوهش و ۱۳ عنوان فرهنگی را در جشنواره ها کسب کرده ایم و این افتخارات موجب شده از نظر تربیتی، فرهنگی و علمی یک دانشگاه تاثیر گذار باشیم و گام های خوبی در مسیر اهداف ترسیم شده برداریم.

موسی خانی با اشاره به کسب جایگاه های برتر کشوری تصریح کرد: افتخارات بی نظیری با کمک دانشجویان و اساتید متعهد در مرکز تحقیقات کسب شده و خوشبختانه خودروی برقی دانشگاه وارد مرحله تولید شده که البته در تامین چند قطعه وارداتی مشکلاتی وجود داشت که با کمک گمرک استان این مشکلات رفع و ترخیص این اقلام در قزوین انجام شده و با تکمیل خودرو، چند دستگاه فروخته شده و با کمک معاونت علمی، به زودی این خودرو به تولید انبوه می رسد.

طراحی پلت فرم خودروی جدید از سوی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های مهم این دانشگاه، توسعه فعالیت های مربوط به هوش مصنوعی که ضمن مذاکره با یکی از شرکت های توزیع کالا درصدد هستیم یک تولید اثر گذار و چند پروژه در خصوص هوش مصنوعی و رباتیک انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با همکاری یک شرکت بزرگ برای استفاده از ربات مصنوعی در جابجایی کالا اقدام کرده ایم و پلت فرم یک خودروی جدید نیز طراحی و مطالعات آن آغاز شده که نیازمند ارزیابی درست و مطالعات اولیه هستیم.

موسی خانی با اشاره به شرکت های دانش بنیان ادامه داد: در زمینه شرکت های دانش بنیان اقداماتی انجام شده و حوزه هسته های فناور و شتاب دهنده سخت افزاری دانشگاه راه اندازی و با استقرار ۷ شرکت برای تکمیل آن اقدام کرده ایم تا دانشگاه آزاد بتواند در اشتغالزایی و کار آفرینی و تولید محصولات و تکنولوژی از آن استفاده کند.

راه اندازی مدرسه بازی سازی دانشگاه آزاد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در ادامه با اشاره به طرح های کارآفرینی جدید این دانشگاه تصریح کرد: امروز بازی های کامپیوتری بازار بزرگ و پررونقی است که سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز است در حالی که با استفاده از ظرفیت های فرهنگ اصیل ایرانی می توانیم بازی های کامپیوتری ایرانی را در برابر بازی های خارجی تولید کرده و در واقع فعالیتی اقتصادی با محور فرهنگی را عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راتا یکی از الویت های ما ایجاد مدرسه بازی سازی است که در دستور کار قرار گرفته و راه اندازی شده و توسعه پلت فرم های بازی های کامپیوتری شکل داده شده و تاکنون چند بازی کامپیوتری تولید و وارد کافه بازار دانشگاه شده که شاید بتوانیم وارد بازار بین المللی شویم که اقدامی مهم در جهت ارزآوری است.

تولید ربات آتش نشان در دانشگاه آزاد واحد قزوین

موسی خانی در ادامه یادآور شد: قبل از حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ساخت ربات آتش نشان توسط این دانشگاه طراحی و اجرا شد که تا هزار و ۳۰۰ درجه حرارت را تحمل می کند و یک ربات هم برای جابجایی معلولان و سالمندانی که مشکل حرکتی دارند طراحی شده که می تواند در استخرها برای جابجایی سالمندان و معلولان استفاده شود و این در حالی است که باتوجه به کاربرد بالا، هنوز توجهی به آن نشده و مشتری ندارد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده اخیرا شهرداری قزوین و شهرداری منطقه دو برای خرید ان ربات ها ابراز تمایل کرده اند که امیدواریم با اطلاع رسانی از سوی رسانه ها، تولیدات علمی و کاربردی دانشجویان خلاق دانشگاه آزاد بدون مشتری نماند و خاک نخورد.

این مسوول ادامه داد: سیاست های حمایتی خوبی از شرکت های دانش بنیان و افراد خلاق داریم و با توجه به این که آینده صنعت خودرو سازی هم به سمت هوشمند شدن و تولید خودروهای بدون راننده است ما نیز باید این شرایط را مورد توجه قرار دهیم و در این مسیر گام برداریم.

هیچ واحدی تعطیل نمی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: در سال های اخیر تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۲۳ هزار نفر به حدود ۱۵ هزار دانشجو کاهش یافته که علل متعددی دارد که کاهش نرخ جمعیت، مشکلات اقتصادی و ترافیک بالا در جاده های منتهی به استان از جمله مهمترین عللی است که به این کاهش دامن زده است.

وی اضافه کرد: بخشی از دانشجویان ما در واقع سرریز مناطق دیگر به ویژه تهران هستند اما ترافیک جاده و سوانح آن موجب نگرانی و بروز مشکلاتی شده که اگر ادامه مترو هشتگرد به قزوین عملیاتی شود بدون شک دسترسی سریع، راحت و ایمن برای حضور در قزوین می تواند بخشی از این مشکل را حل کند.

موسی خانی افزود: دانشگاه آزاد، با دریافت شهریه خود را اداره می کند و باید در مدیریت آن تدبیر کنیم لذا با همه مشکلات موجود قصد تعطیلی هیچ واحدی را نداریم اما قطعا باید مسئولان محلی دغدغه دانشگاه آزاد را داشته باشند و در کنار ما موانع موجود را رفع نمایند.

موسی خانی در ادامه تصریح کرد: امروز باید برای دانشگاه هایی که استاندارد بالایی دارند و می توانند در کنار تحصیل کیفی به مهارت افزایی و اشتغال دانشجویان هم کمک کنند مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

شهر کتاب دانشگاه آزاد راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: آینده جهان حرکت به سمت تکنولوژی نوین و صنایع خودرو، پزشکی و خانگی به سمت هوشمند شدن است لذا باید دانشگاه های استاندارد مورد توجه باشد تا بتواند در مسیراین نیاز بازار حرکت کرده و دانشجویانی توانمندی را تربیت کند که دارای امنیت شغلی می باشند.

وی بیان کرد: امروز با توجه به نیاز جامعه در به کارگیری افراد خلاق و توانمند، صنایع دنبال افراد کارآفرین و خلاق هستند و بازار کار برای افراد توانمند و مبتکر وجود دارد لذا فارغ التحصیلان با سواد و ماهر بیکار نمی مانند و اگر دانشجویی بیکار است باید ضعف را در خود ببیند.  

موسی خانی اضافه کرد: در بخش توسعه فضای فیزیکی هم فاز دوم مرکز تحقیقات دانشگاه در دستور کار قرار دارد و به زودی شهر و کافه کتاب دانشگاه راه اندازی خواهد شد که مراحل نهایی آن در حال انجام است و بسیار امیدواریم این کارها در توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری و کتاب خوانی در شهر فرهنگی قزوین موثر باشد.

وی گفت: با توجه به نیاز بازار در رشته های پزشکی که بیش از ۵۷۰ هزار متقاضی دارد در تامین نیازهای این رشته نیز اعلام آمادگی کرده ایم و با کمک وزارت بهداشت توسعه رشته های پزشکی در دستور کار است.

۶۴ رشته دکترا در دانشگاه وجود دارد

موسی خانی بیان کرد: در حال حاضر ۶۴ رشته دکتری در دانشگاه وجود دارد که پیگیر توسعه فعالیت بین رشته ای مانند اقتصاد دیجیتال و اقتصاد بازرگانی هستیم هر چند با اجرای طرح آمایش از سوی آموزش عالی شاید رشته هایی که متقاضی کمتری دارند مورد بازنگری قرار گیرند.

این مسئول در خصوص اولویت های دانشگاه آزاد قزوین گفت: توسعه رشته های کاربردی و تکنولوژی خلاقیت در بین دانش آموزان با ۱۵  محور و همکاری علمی و تحقیقاتی با کشورهای جهان از کارهایی است که در دستور کار قراردارد و امسال برای ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو برنامه ریزی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: توسعه آزمایشگاه ها و مرکز نانو، بایو و مرکز توسعه علوم شناختی در دستور کار است و راه اندازی شده که تاکنون دو دستگاه تولید و در آزمایشگاه ملی مغز در باغ کتاب تهران نصب شده که در کنار دستگاه دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفته و به زودی رشته علوم شناختی هم وارد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خواهد شد که کاربردهای زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز