خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۰۹

استاندار قزوین گفت: جامعه هنری همچنان بهتر است خودش را از مسائل سیاسی دور نگه دارد چرا که سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست با اعضای خانه هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند، افزود: با وجود فضای معماری و بناهای نامناسب شهری باید توجه بیشتری به فضای فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: قومی که موسیقی ندارد فاقد اصالت است و ایران با داشتن اقوام مختلف توانسته از موسیقی و سازهای مختلفی برخوردار باشد که سایر کشورها از داشتن آن محرومند.

زاهدی تصریح کرد: فقط هنر است که می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد و در این راه زبان موسیقی چون برای همه سنین گویا و قابل فهم است، باید مورد توجه واقع شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه سیاست بر تمام شئون استان سایه افکنده است، گفت: نگاه های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از روند اقدامات دستگاه های اجرایی می‌گیرد که آسیب های آن از همه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر و سپس به مردم می رسد.

زاهدی به ردیف بودجه برای خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: امکان این تخصیص به نام خانه هنرمندان ممکن نیست، اما می‌توان از اعتبارات سایر دستگاه‌های دیگر برای خانه استفاده کرد.

وی در مورد مشکلات سیاسی و جناحی در بدنه هنر اظهار داشت: جامعه هنری بهتر است که همچنان خود را از سیاسی کاری دور نگه دارد چون سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد.

زاهدی به اقتصاد هنر و نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مردم استان قزوین برای خرید آثار هنری این نمایشگاه بالاتر بود و امیدواریم در آینده با تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با هنر شاهد استقبال بیشتر از این نمایشگاه ها باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر تغییر نگرش های فرهنگی، گفت: امروزه هنر تنها به دلیل سرگرمی و تفریح از سوی مردم دنبال می شود و اگر بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم، قطعاً ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی به وجود می آید.

زاهدی با بیان اینکه فرهنگ را اهالی فرهنگ می‌سازند، یادآور شد: اگر نشست با اصحاب هنر افزایش یابد می‌توان به نکاتی دست یافت که فرهنگ و هنر استان را توسعه می بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز