خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تشییع پیکر 2 شهید دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی 16 زرهی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۲۵۰

پیکر پاک و مطهر ۲ شهید تازه تفحص شده هشت سال دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه در قرارگاه عملیاتی ۱۶ زرهی قزوین تشییع شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، در این مراسم پس از سخنرانی و ذکر مصیبت، پیکر شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند و اکبر مهدی‌زاده در حسینیه قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین تشییع شد.

حجت الاسلام سید مهدی خضری، کارشناس امور مذهبی در این مراسم با اشاره به اینکه شهیدان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط ممکن و با گذشتن از مسائل مادی در راهی ارزشمند گام برداشتند، گفت: آنان عاشقانه و در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدای خود معامله کردند.

به گفته وی، اینکه تصور کنیم شهدا از بین ما رفته‌اند فکر اشتباهی است چرا که آنان زنده هستند.

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه شهدا مقدمه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستند، یادآور شد: همه شهیدان ما آرزوی شهادت در راهی که عاشقانه در آن گام گذاشته بودند را داشتند تا جایی که بسیاری از آنان حتی قبل از آغاز عملیات و تنها برای اینکه ثابت کنند تنها به عشق شهادت آمده‌اند، پلاک‌های خود به دور می‌انداختند تا بعدها نیز حتی شناخته نشوند.

در پایان این مراسم و پس از نوحه خوانی و عزاداری پیکر پاک شهیدان علی رویتوند غیاثوند و اکبر مهدیزاده تشییع وسپس به معراج الشهدای قزوین منتقل شد.

شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند و طلبه شهید اکبر مهدی زاد در بین ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر ۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن به شهادت رسیده و شناسایی شدند.

شهید رویتوند غیاثوند، متولد دهم دی ماه ۴۷ در روستای کوراندشت از توابع شهرستان قزوین، به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام نیز در ۲۱ تیرماه سال ۶۷ در ابوقریب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و پیکر مطهرش نیز پس از ۳۰ سال مورد شناسایی قرار گرفت.

طلبه شهید مهدی‌زاده یک شهریور ماه سال ۴۶ در روستای طزرک از توابع شهر تاکستان دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که تنها ۱۴ سال سن داشت از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سرانجام در یکم بهمن سال ۶۴ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز