خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی قزوین:

تهیه اسناد توسعه 444 روستای قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۹۰

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: طبق ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، استان قزوین مکلف شده در مدت پنج سال اسناد توسعه را برای 444 روستای دارای سکنه فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی گفت: کاهش جمعیت روستایی طی دهه‌های گذشته باعث شد تا به مسایل و مشکلات این مناطق از جمله اشتغال، ارایه خدمات و توسعه امور زیربنایی بیش از پیش توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه براساس تکلیف ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، استان قزوین موظف است تا در مدت پنج سال اسناد توسعه را برای 444 روستای دارای سکنه فراهم آورد، افزود: برهمین اساس در گام نخست براساس تصویب شورای برنامه ریزی استان، سند یاد شده برای 178 روستا در نظر گرفته شده است.

وی، تمام برنامه‌ریزی‌های زیربنایی و روبنایی امور روستا از جمله ساختارهای مربوط به کشاورزی، مسایل فرهنگی، گردشگری، اقتصاد، اشتغال پایدار و بازگشت روستاییان به مناطق خود را از جمله اهداف مهم سند توسعه دانست و یادآور شد: این سند در مجموع 12 راهبرد کلیدی را برای توسعه پایدار روستاها در دستور کار خود قرار داده است.

نجفی اضافه کرد: بر همین اساس، کار مطالعاتی این طرح طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی در استان کلید خورده تا با شناسایی مزیت های نسبی هر منطقه و پرداخت تسهیلات، بتوانیم زمینه توسعه مناطق روستایی را فراهم آوریم.

به گفته این مسئول، سند توسعه روستایی پس از تصویب حکم قانون را داشته و تخطی از آن جرم محسوب می شود.

حدود 830 روستا در استان قزوین دارای سکنه و 530 روستا دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز