خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد:

ارسال اولین مرحله کمک‌های خیران به مناطق سیل زده/ اجرای طرح پویش بهار مهربانی، در کتابخانه های استان

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۸۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: استان قزوین به عنوان معین استان لرستان و خوزستان تعیین شده است و امروز اولین مرحله کمک‌های خیران، کارکنان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های استان قزوین آماده و برای استفاده کودکان مناطق سیل‌زده لرستان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رویا اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پویش بهار مهربانی بیان کرد: جهت ایجاد نشاط و آرامش روحی و روانی در کودکان و همدردی و کمک به سیل‌زدگان کشور، طرح "پویش بهار مهربانی" در کتابخانه‌های استان قزوین در حال اجرا می باشد و در این پویش اقلام فرهنگی، کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر تهیه و در بین مردم مناطق سیل زده توزیع می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین به عنوان معین استان لرستان و خوزستان تعیین شده است و امروز اولین مرحله کمک‌های خیران، کارکنان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های استان قزوین آماده و برای استفاده کودکان مناطق سیل‌زده لرستان ارسال می‌شود.

وی افزود: پویش بهار مهربانی، از طرح‌های موفق و اثربخشی بود که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شد و نتایج مثبتی را به دنبال داشته و موجب تقویت روحیه فداکاری، نوع دوستی و وحدت و انسجام ملی در بین مردم شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: سعی ما بر استفاده از همه ظرفیت‌های استانی بوده و در این راستا مسئولان استانی به ویژه مدیریت استان، همچنین ناشران، مولفان، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی هنرمندان، ورزشکاران و نویسندگان تعامل خوبی داشته اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با وجود اینکه 20 روز از شروع این پویش می‌گذرد، اما شاهد استقبال خوب هم استانی‌های عزیز بودیم و مرحله دوم کمک‌ها طی هفته آینده به استان خوزستان ارسال می‌شود. همچنین تجهیز بخش کودکان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تامین کتاب مورد نیاز برای کتابخانه‌ها متناسب با گروه سنی اعضا از اولویت‌های اداره کتابخانه‌های استان در سال جاری است.

اسماعیلی ادامه داد: امروز مرحله اول امدادرسانی کتابخانه‌های استان قزوین آماده ارسال است که این بسته فرهنگی شامل 3 هزار و 12 نسخه کتاب به ارزش 180میلیون ریال، 717 قطعه اسباب بازی، عروسک و بازی‌های فکری به ارزش 60 میلیون ریال و لوازم بهداشتی و اقلام شوینده به ارزش 10میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: همچنین 209 دست پوشاک به ارزش 50 میلیون ریال، هزار و 239 نوشت افزار و لوازم التحریر به ارزش 50 میلیون ریال تهیه و آماده ارسال است که کل این کمک‌ها در مجموع به ارزش 350 میلیون ریال است.

اسماعیلی با اشاره به حضور کتابداران در طرح پویش بهاری تصریح کرد: کتابداران استان قزوین نیز حضور فعالی در این پویش داشتند و یک روز از حقوق خود را به این کار اختصاص دادند که با آن کتاب و وسایل بازی برای کودکان مناطق سیل‌زده خریداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز