خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در جلسه اقتصاد مقاومتی استان عنوان کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۵۴

زاهدی گفت : متاسفانه مشکل مدیریتی در دستگاهها وجود دارد. به ویژه شرکت‌های دانش بنیان که باید مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود آنها رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی سال جاری که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر ستاندار برگزار شد بیان کرد: بحث عملکرد سال گذشته که امروز ارائه شد نشان داد مجموعه تلاش های مدیران اقتصادی جایگاه مناسبی را برای استان رقم زده و این مطلب باید محرکی برای بهتر شدن شرایط اقتصادی باشد و در این راستا باید با سرعت بخشیدن به فعالیت های خود، رسیدن به خط پایان را کاهش دهیم.

وی گفت: در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم مجموعه ای از خدمات و تولید مدنظرمان است که همه دستگاه ها را شامل می شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: به ویژه خدمات برتری نظیر خدمات آزمایشگاهی که ارایه می شود، موجب افزایش کیفیت کالاهای ما شده و در نتیجه مشتری و بازار تقاضا را افزایش می دهد که این ام، رونق تولید را در پی دارد.

زاهدی عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان، باید فضایی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کند و مجوزها و تمدید مهلت ها نیز از سوی استاندارد انجام شود. استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و ما باید تصدی گری را رها کرده و امور مربوط به این شرکت ها را به بخش خصوصی بسپاریم تا در روند پیشرفت این شرکت ها که رونق تولید استان را به همراه دارد، گامی موثر برداشته باشیم.

وی افزود: امروز گردشگری با صنعت تلفیق شده و می‌تواند جاذبه‌های زیادی را در جذب توریست ایجاد کند. بسیاری از کشورهای دنیا جاذبه گردشگری ندارند بلکه خود، با استفاده از صنایع موجود در کشورشان، در حال ایجاد جاذبه هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع مالیات پارک علم و فناوری باید از طریق اداره کل مالیات مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه مشکل مدیریتی در دستگاه ها داریم. به ویژه شرکت های دانش بنیان دارای مشکلاتی مدیریتی در برخورد با فضاهای خارج از پارک علم و فناوری هستند که باید مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود رفع شود.

زاهدی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط با صادرات در صدور خدمات فنی و مهندسی، باید تمام تمرکزشان در بخش تولید بگذارند. همچنین در بحث تسهیلات با استفاده از ظرفیت حوزه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری می توانند با دریافت تسهیلات بخش های مورد نظر خود را گسترش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز