خبرگزاری کار ایران

منوچهر حبیبی عنوان کرد:

امسال باید تسهیلات مشاغل خانگی فقط به بانوان اختصاص یابد /عملکرد نامطلوب استان قزوین در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۹۱۴

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: تسهیلات مشاغل خانگی فقط به بانوان اختصاص داده شود مگر آن‌که نتوانند آن را جذب کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: با توجه به راهبرد سال 98، باید همت و تلاش ما بیشتر شود تا بتوانیم به اهداف این راهبرد را محقق نماییم.

وی گفت: امروز دغدغه مسئولان و مردم بیکاری و ایجاد اشتغال است در حالیکه ۵۰ درصد سهم اشتغال در بخش خدمات است  و این امر باید با دقت بیشتری مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد. چرا که بخش خدمات می‌تواند به بحث اشتغال شتاب داده و این امر با هزینه کم و داشتن زیرگروه‌های زیاد و تعدد مشاغل قابل اجراست.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: گردشگری یکی از قطب های درآمدزایی است که از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است هر چند که سال قبل یکی از الویت های ما بخش گردشگری بود که متاسفانه در این زمینه عملکرد خوبی نداشتیم.

 حبیبی در ادامه عنوان کرد: در حوزه گردشگری نباید فقط به سفرهای نوروزی اکتفا کرد زیرا بدون تبلیغ هم مردم به سفر می‌روند و ما باید دنبال جذب گردشگری مستمر و دائم باشیم و ظرفیت‌های گردشگری در استان را شناسایی و شکوفا کنیم که برای تحقق آن لازم است زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: برای انجام این امر و پایداری گردشگری در استان، توجه به مکان‌های اقامتی بسیار با اهمیت است. لذا باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود و مهمترین عضو این کارگروه، میراث فرهنگی باشد تا  با استفاده از ظرفیتهای این اداره در شناساندن مکان های دیدنی و اقامتی، حوزه گردشگری فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بر همین اساس ارتقا کمیت و کیفیت اماکن اقامتی و توسعه بوم گردی در دستور کار میراث فرهنگی باشد تا از ظرفیت این بخش استفاده مطلوبتری شود. یکی از این مراکز دیدنی دولتخانه صفوی بعنوان یک مجموعه بزرگ برای جذب گردشگر در فصول مختلف است و در این راستا صنایع دستی هم  می تواند از ظرفیت‌های خوب این حوزه باشد.

حبیبی اضافه کرد: رسته‌ها مورد توجه جدی  قرار گیرد و با اولویت بندی آنها، تسهیلات هدایت شده در اختیارشان قرارگیرد. همچنین در بخش تسهیلات اشتغال روستایی باید تلاش بیشتری شود تا با رفع موانع، توسعه استان در مسیر مناسبی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: امسال یکی از الویت های ما، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای است و بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی باید به صورت مستمر گزارشی از فعالیت‌های خود در این زمینه ارائه دهد تا شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت فرش قزوین خاطرنشان کرد: در زمینه فرش قزوین هر روز یک نفر مانور می‌دهد و شاهد رونمایی تکراری از آن هستیم و در سال‌های گذشته توسط جهاد دانشگاهی، سازمان صنعت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌ها، بخش خصوصی و استانداری مانور زیادی روی آن داده شد اما هنوز به وضعیت مناسبی نرسیده‌ایم. بر همین مبنا باید فرش قزوین تعیین تکلیف شود و لازمه آن داشتن یک متولی خاص است.

حبیبی اضافه کرد: امسال تسهیلات مشاغل خانگی فقط به بانوان اختصاص داده شود مگر آنکه نتوانند آن را جذب کنند تا بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار شغل مناسبی ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز