خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک مطرح کرد:

خبرنگاران پیگیر حقوق عامه محیط زیست و اراضی باشند/ مطالبه‌گری‌ها متوقف نشود

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۳۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: از جمله حقوق عامه در شهرستان آبیک که لازم است خبرنگاران و فعالان مجازی پیگیر باشند مسائل محیط زیست، اراضی اعم از کشاورزی و غیرکشاورزی و منابع آب است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در دومین نشست تخصصی مدیران کانال‌های فضای مجازی و خبرنگاران شهرستان آبیک، رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی در راستای اصلاح فرایندها و ختم شدن امورات ناصواب به صواب دانست و اظهار کرد: حفظ حقوق عمومی، عامه و بیت‌المال از وظایف دستگاه قضایی است که به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را بر دوش بکشد و لازم است خبرنگاران و فعالان فضای مجازی هر زمانی مشاهده کردند که حقوق عامه تضییع می‌شود ورود یافته و موضوع را به اطلاع دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی افزود: مسئولان قضایی هم از افراد موثق، اخبار موثق و منبع موثق خبری در شهرستان آبیک که فعالیت رسمی دارند موضوعات مطروحه در حوزه حقوق عامه و بیت‌المال را پیگیری و مورد بررسی قرار می‌دهند.

مطالبه نکردن موجب تضییع حقوق عامه می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: از جمله حقوق عامه در شهرستان آبیک که لازم است خبرنگاران و فعالان مجازی پیگیر باشند مسائل محیط زیست، اراضی اعم از کشاورزی و غیرکشاورزی و منابع آب است و در صورت داشتن اطلاعات درست از این مسائل، موضوعات را اطلاع دهند که قطعا پیگیری شده و به نتیجه خواهیم رساند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: مطالبه نکردن شهروندان در خصوص مسائل مختلف حقوق عامه و رسانه‌ای نشدن مسائل موجب تضییع حقوق مردم می‌شود که لازم است در صورت نیاز، حساسیت بیشتری در این زمینه نشان داده شود.

این مسئول قضایی تصریح کرد: مطالبه‌گری‌های خبرنگاران نباید متوقف شود و تا انتها باید یک موضوع از مسئولان مربوطه پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بر نقد کردن مسئولان از سوی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تاکید کرد و افزود: نباید انتقاد به مسئولان توهین‌آمیز باشد و می‌طلبد اخبار امیدبخش انعکاس بیشتری یابد.

احمدزاده معایب گروه‌های فضای مجازی را بیشتر از مزایای آن دانست و ادامه داد: کنترل کردن گروه‌ها سخت است و بعضا مطالبی منتشر شود که ممکن است کذب باشد و عنوان مجرمانه داشته باشد و برای مدیر گروه مشکل ایجاد شود که پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز