خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی:

وکالت غرفه دارو و تجارت نیست/ استقلال وکالت جایگاه وکلا را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۳۹۱

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: وکالت غرفه دارو و تجارت نیست که هرکه سرمایه آن را داشت وارد آن شود بلکه شانی دارد که در آیات مختلف قرآن کریم به آن پرداخته شده و هر فردی توان و شایستگی ورود به آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهمن طاهرخانی عصر شنبه در هفدهمین آیین تحلیف کارآموزان وکالت افزود: امروزه در هر کوی و برزن به تاسیس دانشکده حقوق اقدام شده است که به جز افزایش توقع دانش آموختگان این رشته تاثیر و فایده چندان زیادی در نهاد وکالت ندارد.

وی افزود: وکلا و قضات برای تحقق آیین دادرسی عادلانه و تحقق عدل و انصاف باید به طور دایم مطالعه داشته و از نظر اجرایی هم کاملا مسلط به اصول علمی حقوق باشند.

وی افزود: در بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی نیز، نمایندگان ملت تمام تلاش خود را می کنند تا آنچه هم به نفع ملت است و هم استقلال وکالت و شان و جایگاه وکلا را تضمین می کند تحقق یابد و به حقوق مردم نیز خدشه ای وارد نشود.

 عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کمیت و کیفیت کار وکلا بر نهاد وکالت اثرگذار است و باید برای ارتقای جایگاه وکیل در جامعه این دو در کنار هم و دارای توازن باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز