خبرگزاری کار ایران

در قالب تجمعی صورت گرفت؛

تشکیل زنجیره انسانی در حمایت از پیغمبرکوه آبیک/ اعتراض مردم به فعالیت معادن/ نفسمان را حبس نکنید

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۶۷

حدود ۱۰۰ نفر از مردم شهرستان آبیک در قالب تجمع اعتراض‌آمیز، حمایت خود را از پیغمبرکوه اعلام کرده و خواستار توقف فعالیت معادن به ویژه معدن ۱۸۱ هکتاری در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در این تجمع که قشرهای مختلف مردم اعم از دوستداران طبیعت، کوهنوردان، ورزشکاران و قشرهای مختلف حضور داشتند، با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی حفظ پیغمبرکوه به عنوان تنها تنفسگاه و بام آبیک را خواستار شدند.

همچنین در این تجمع یونس رضاخانی رئیس انجمن کوهنوردان ایران و ورزشکاران باشگاه‌های مختلف و هیأت‌های کوهنوردی آبیک، شهر محمدیه قزوین و شهرستان ساوجبلاغ البرز و گروه کوهنوردی دوستان البرز و باشگاه‌های مختلف استان البرز و شهر محمدیه قزوین حضور داشتند.

تشکیل زنجیره انسانی در حمایت از پیغمبرکوه آبیک/ اعتراض مردم به فعالیت معادن/ نفسمان را حبس نکنید

در داخل زنجیره انسانی تشکیل شده در پیغمبرکوه، کودکان هم پای کار بودند و با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر «کودکان حق حیات دارند، کودکان حق نفس کشیدن دارند، سیل بلای آسمانی نیست، نتیجه تخریب طبیعت به دست انسان‌هاست» اعتراض خود را اعلام کردند.

کوهنوردان، دوستداران طبیعت و محیط زیست و قشرهای مختلف مردم در این تجمع اعتراض‌آمیز، توقف صدور مجوز برای فعالیت معادن در پیغمبرکوه شهر آبیک از سوی مسئولان استان قزوین را خواستار شدند و اذعان کردند: ظرفیت آلاینده‌ها در شهر آبیک پر شده و دیگر گنجایش فعالیت واحدهای مختلف از جمله معادن را ندارد و باید مسئولان تدبیری در این زمینه بیندیشند و اجازه ندهند بام آبیک به عنوان تنها تنفسگاه شهر آبیک، تخریب شود و زمینه و بستر برای وقوع سیل و سیلاب فراهم شود.

به گزارش ایلنا، اعتراض‌کنندگان به تخریب پیغمبرکوه اذعان کردند صدور مجوز معدن ۱۸۱ هکتاری یا باید لغو شود و یا معدن به مکان دیگری منتقل شود؛ آیا آلودگی ناشی از نیروگاه شهید رجایی، ریزگردها، معادن شمال شهر، شهرک صنعتی، گاوداری‌ها، مرغداری‌ها، کارخانه سم و کک‌پزی کافی نبود؟ احداث معدن ۱۸۱ هکتاری در بام شهر آبیک به چه قیمت تمام خواهد شد؟

حاضران در پیغمبرکوه با امضای طوماری، از مسئولان استان قزوین توقف فعالیت معادن به ویژه معدن ۱۸۱ هکتاری و جلوگیری از صدور مجوز جدید معدن در بام شهر آبیک را خواستار شدند.

گرچه برخی مسئولان شهرستان آبیک هم به فعالیت معادن در شمال شهر آبیک اعتراض دارند و خیلی راغب به این موضوع نیستند اما لازم است که مسئولان استان قزوین خود را جای مردم شهر آبیک گذاشته و با اطلاع دقیق از وضعیت وجود آلاینده‌ها در این شهر، پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای برای مردم داشته باشند و حق نفس کشیدن را از آنها و آیندگان نگیرند و از صدور مجوزهای جدید برای معدن در پیغمبرکوه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز