خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین ۲آبیک مطرح کرد :

راه اندازی 8 واحد صنعتی تا پایان سال در آبیک / هیچ‌گاه نگاه سیاسی به صنعت و اشتغال نداشته‌ام

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۳۴

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک از راه‌اندازی میز صنعت در این شهرستان خبر داد و گفت: با تحقق این مهم، به صورت خاص مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کاسپین دو و واحدهای خارج از شهرک بررسی و پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هادی نیک‌فطرت در نخستین نشست خبری در سال جاری اظهار کرد: 149 قرارداد در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک داریم که باید حدود 100 واحد صنعتی در این شهرک تاسیس شود.

وی با اشاره به استقرار پنج واحد صنعتی در سال 96 در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک افزود: در سال گذشته 15 واحد در شهرک صنعتی کاسپین دو به چرخه تولید رسید که در حال حاضر 30 واحد در این شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود هشت واحد جدید طی امسال در شهرک صنعتی کاسپین دو به بهره‌برداری برسد که با راه‌اندازی این واحدها، برای حدود 600 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

استقرار صنایع آلاینده در شهرک ممنوع است

نیک‌فطرت با بیان اینکه برای حدود یک هزار نفر در در شهرک صنعتی کاسپین دو اشتغال‌زایی شده، اضافه کرد: از 30 واحد مستقر در این شهرک، یک واحد به دلیل اختلاف شرکا تعطیل شده است.

وی صنایع موجود در شهرک صنعتی کاسپین دو را تقریبا هایتک دانست و خاطرنشان کرد: استقرار صنایع آلاینده در این شهرک ممنوع است.

این مسئول از ایجاد میز صنعت در شهرستان آبیک در اوایل اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اذعان کرد: با راه‌اندازی این میز، به صورت خاص مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کاسپین دو و واحدهای خارج از شهرک پیگیری، بررسی و رسیدگی می‌شود و در صورت لزوم از وجود مسئولان استان قزوین در شهرستان آبیک برای رفع مشکلات بهره می‌گیریم.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک به استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی و ملی برای رونق تولید اشاره کرد و  افزود: آموزش نرم‌افزاری مدیران واحدهای صنعتی و توانمندسازی بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت قوانین مصوب در کشور از جمله رفع موانع تولید، تجاری‌سازی علم و پیگیری برای بسترسازی صادرات کالاهای شهرک به کشورهای هدف در دستور کار قرار گرفته است.

پیگیری به نتیجه نرسید

نیک‌فطرت در پاسخ به مطلب یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر فعالیت معادن بر شهرک صنعتی کاسپین دو، ضمن اعتراض به این موضوع توضیح داد: انفجارات معادن به شهرک ضرر می‌زند و به زیرساخت‌ها و سازه‌های ساخته شده آسیب وارد می‌کند که مکاتبات لازم با مسئولان در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی کاسپین دو افزود: تمام واحدهای مستقر در این شهرک دارای پیش تصفیه‌خانه فاضلاب هستند این در حالی است که تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب با شرکت آبفای شهری شهرستان آبیک منعقد شده و چندین مرتبه پیگیری شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های شهرستان آبیک باید صدای بخش تولید و بخش خصوصی باشند، اضافه کرد: از خبرنگاران این شهرستان درخواست می‌شود به انعکاس درست کمبودها و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بپردازند و مسائل و مشکلات را به سمع و نظر مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیر برسانند تا تدابیر لازم اندیشیده شود.

 نیاز به نیروهای متخصص داریم

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین 2 شهرستان آبیک در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا نیروهای بومی در واحدهای جدید بکار گرفته می‌شود، اذعان کرد: باید بپذیریم که شهرستان آبیک  از داشتن نیروهای متخصص محروم است این در حالی است که در زمینه صنایع فلزات، پلیمر، برق و الکترونیک و نساجی نیاز به نیروهای متخصص داریم.

این مسئول همچنین افزود: اعتقاد راسخ دارم اگر کسی در حوزه صنعت و اشتغال نگاه سیاسی داشته باشد  خیانت کرده و من نیز هیچ گاه نگاه سیاسی در حوزه اقتصادی و صنعت نداشته‌ام.

شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک به دلیل نزدیکی به تهران، راه‌های دسترسی اتوبان، راه‌آهن و قرار گرفتن در مسیر 9 استان، پتانسیل تبدیل شدن به بهترین شهرک صنعتی کشور را دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز