خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین :

پروژه آسیب شناسی شهری مینودر و کوثر شهر قزوین آماده اجرا است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۱۱

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: منطقه مینودر شهر قزوین به عنوان بخشی از توسعه های متاخر آن در دهه هفتاد شکل گرفته است. سیمای عمومی این منطقه به واسطه تبعیت از سیستم شهرسازی نوین و وجود تعاونی های مسکن سیمایی متفاوت و متمایز از دیگر نواحی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد اسماعیل حافظی گفت: ناحیه شهری مینودر با مساحتی معادل 20 درصد از مساحت کل شهر، حدود 17 درصد از جمعیت آن را در خود جای داده، بنابراین می توان موقعیت و نقش آن را در ساختار عمومی شهر مهم و انکارناپذیر دانست.

حافظی خاطر نشان کرد: به‌رغم اهمیتی که ناحیه شهری مینودر به لحاظ جمعیتی و وسعت دارد، سرزندگی و خوانایی، که از مولفه‌های مهم فضاهای شهری هستند، در این ناحیه بسیار پایین است که این امر در کنار سایر مسائلی نظیر کمبود برخی خدمات و زیرساخت های شهری بخصوص به لحاظ بصری منجر به کاهش حس تعلق خاطر ساکنان منطقه شده است.

وی ادامه داد: این طرح تلاش دارد تا از سویی نگاهی ویژه به تامین امکانات و رفع نیازمندی­ های ساکنان داشته باشد؛ و از سوی دیگر درصدد است تا با استفاده از پتانسیل های فضایی موجود و مزایای ناشی از شهرسازی نوین، منطقه را به یکی از قطب های خدماتی-تفریحی شهر تبدیل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز