خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

باز پس‌گیری تصرف ساخت و سازهای بی‌رویه در بستر رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۸۰

استاندار قزوین با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز در بسترهای رودخانه و مسیل ها، تاکید کرد: به این واحدها نباید خسارتی داده شود و مناطق مورد تصرف آنان نیز از طریق قانون باید بازپس‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان بارش های یک سال اخیر استان هفته گذشته تنها طی 48 ساعت به وقوع پیوست در صورت عدم مدیریت صحیح می توانست آسیب های جدی را به بار آورد.

استاندار قزوین با بیان اینکه خشکسالی سال های اخیر مدیران را برای انجام اقدامات پیشگیرانه سیل غافل کرده بود،گفت: با وجود بی توجهی های صورت گرفته، بحران سیل در این استان به خوبی مدیریت و مهار شد.

وی با اشاره به 2 مورد فوتی و یک مصدوم به همراه خسارات وارد آمده به منازل و اراضی کشاورزی در برخی نقاط استان در جریان حادثه اخیر سیل استان قزوین،اظهار داشت: آسیب های صورت گرفته جهت تامین اعتبارات مورد نیاز باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و به تهران ارسال شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید تحت هر شرایطی با طبیعت کنار بیاییم و آن را جزیی از زندگی خود بدانیم، یادآور شد: در غیر این صورت و با انجام اقدامات نسنجیده خود باعث قهر طبیعت شده و جامعه نیز با آسیب های دوچندان روبرو می شود.

زاهدی اضافه کرد: بانک اطلاعات استان در حوزه ماشین آلات و اسکان های اضطراری باید از سوی بخش های دولتی و خصوصی تهیه و به مدیریت بحران استانداری ارسال شود تا در مواقع بحرانی و با امکان سنجی های درست بتوانیم ضمن مدیریت بحران، کمک های اضطراری را به مناطق حادثه دیده ارسال کنیم.

نماینده عالی دولت در قزوین اضافه کرد: براساس ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، در تنظیم بودجه استانی همه ساله 5 درصد از اعتبارات جهت انجام وظایف محول شده باید به مدیریت بحران تخصیص یابد که این مساله در سال جاری باید محقق شود.

باز پس‌گیری تصرف ساخت و سازهای بی‌رویه در بستر رودخانه‌ها

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز در بسترهای رودخانه و مسیل ها، تاکید کرد: به این واحدها نباید خسارتی داده شود و مناطق مورد تصرف آنان نیز از طریق قانون باید بازپس گیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه آبی نیز باید با توجه به انباشتگی آب در مناطق استان، مدیریت توزیع آن از طریق آب منطقه ای به نحو صحیحی صورت گیرد و برای نجات برخی تاسیسات مناطق مانند شهرک های صنعتی نظیر آراسنج نیز مطالعات لازم و اصولی انجام شود.

استاندار قزوین همچنین خطاب به بنیاد مسکن استان،گفت: مقاوم سازی و بهسازی منازل روستاهایی که در بارش های اخیر به علت خشتی بودن دچار خسارت شده اند، باید در دستور کار جدی این نهاد قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز