خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین تاکید کرد:

تصمیمات پیشگیرانه مانع از خسارت جدی سیل به استان قزوین شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۲۰۸

استاندار قزوین گفت: اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات مناسب مانع از خسارت جدی سیل به این استان شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی در جریان بازدید از ایستگاه جمع آوری کمک به مردم سیل زده کشور که توسط سازمان نظام مهندسی دایر شده است، گفت: کشور ایران همواره در معرض آسیب ها و مخاطرات مختلف از جمله زلزله قرار دارد و رعایت موارد فنی و مقررات ملی ساختمان نقش اساسی در کاهش مخاطرات و حوادث ایفا می کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه ساختمان ها و بناهای شهرها و روستاها بخشی از ثروت ملی محسوب می شوند و استحکام آنها در برابر بلایای طبیعی بسیار مهم است، اضافه کرد: اقدامات خوبی در این حوزه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است و باید از زحمات متولیان امر در این زمینه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه نباید دغدغه اول مهندسان کشور تنها اشتغال باشد، اضافه کرد: باید این قشر فرهیخته ابتدا تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان معطوف سازند تا هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله جلوی بروز خسارات گرفته شود.

استاندار با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر، گفت: اگرچه امروزه وقوع سیل با تجهیزات پیشرفته قابل پیش بینی است، اما دخل و تصرف انسان ها در حریم رودخانه ها و رعایت نکردن ضوابط فنی در ساخت و سازها موجب بروز خسارات بسیاری هنگام طغیان رودخانه ها می شود.

وی افزود: مدل سازی یکی از مواردی است که می تواند مسئولان را در حوزه مخاطرات طبیعی به خصوص سیل برای تصمیم سازی و برآورد خسارت یاری کند و در این رابطه باید با دانشگاه ها و مراکز علمی تعاملات لازم انجام شود.

زاهدی گفت: به عنوان مثال در طغیان رودخانه باراجین طی بارش های اخیر دستگاه های امدادی و خدماتی به صورت حضوری متوجه شدند که چگونه باید طغیان رودخانه را منحرف کرد و این اقدام می تواند در قالب مدل سازی قبل از وقوع بحران انجام شود.

بارش باران و طغیان رودخانه ها در استان قزوین 251 واحد مسکونی و دامداری روستایی را تخریب کرد و به حدود 200 کیلومتر از راه های استان آسیب زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز