خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

آغاز دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۹۶۸

دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی به مناسبت گرامیداشت نوروز عصر شنبه در قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، این جشنواره با هدف احیا و ترویج سنت‌های آیینی و کهن ایرانی در حال فراموشی و معرفی و انتقال آن به نسل جوان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد السلطنه قزوین آغاز شده است.

در آئین افتتاحیه این جسنواره سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز و روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون استاندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، علی صفری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمددرافشانی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین حضور داشتنند.

معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین به همراه غذاها و شیرینی های سنتی این شهر و آشنایی با اقوام ایرانی به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

برنامه های این جشنواره که به مدت هفت روز برگزار می شود، علاوه بر مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه در دولتخانه صفوی نیز اجرا خواهد شد.

این رخداد فرهنگی و هنری همچنین با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در بین گردشگران نوروزی و شهروندان قزوینی و معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی شهر قزوین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز