خبرگزاری کار ایران

نامدار مطرح کرد:

قزوین نیازمند 15 پایگاه فوریت‌های پزشکی است/اختصاص 2 دستگاه آمبولانس به همت نمایندگان مجلس

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۱۵

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین این استان را نیازمند 15 پایگاه مرکز فوریت‌های پزشکی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه شورای اداری آبیک اظهار کرد: با پیگیری داود محمدی و سیده‌حمیده زرآبادی از نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دو دستگاه آمبولانس به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی(115) شهرهای قزوین و آبیک تخصیص یافته است.

وی افزود: استان قزوین هر چند استان کوچکی است اما حوزه پر خطری بوده و محورها و راه‌های این استان خطرناک است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین ادامه داد: هر چه تلاش کنیم و بهترین آمبولانس‌ها را هم داشته باشیم اما به‌دلیل ایمن نبودن خودروها و آسیب‌پذیری آنها، با کوچکترین تصادفات در حوزه استان بیماران مصدوم به تحت نظر قرار گرفتن نیاز پیدا می‌کنند.

نامدار با اشاره به کمبود پایگاه‌های مرکز فوریت‎‌های پزشکی در استان قزوین اضافه کرد: با ایجاد 15 پایگاه مرکز فوریت‌های پزشکی در استان قزوین به برنامه ششم توسعه دست می‌یابیم که علت این عقب‌ماندگی، مشکل در جذب و تامین نیروی انسانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی به مرکز خدمات قزوین منتقل یافته که علاوه بر آبیک، غرب استان قزوین را هم پوشش خواهد داد.

این مسئول درباره اختصاص یک‌دستگاه آمبولانس به مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان آبیک توضیح داد: این آمبولانس مدل سال و دارای تجهیزات کامل الکتروشوک، تنفس مصنوعی، آی‌سی‌یوی متحرک و تجهیزات پزشکی روز است که در راستای طرح تحول سلامت و به همت دو نماینده مجلس استان قزوین تخصیص یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین افزود: قیمت آمبولانس اختصاص یافته به پایگاه فوریت‌های پزشکی استان قزوین بیش از 12 میلیارد ریال است که در آستانه نوروز، پرتوان‌تر و بهتر به مردم و مسافران خدمات ارائه داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز