خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در قزوین قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: حوادث مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در استان قزوین قابل توجه است که تمهید جدی برای آموزش مردم و فرهنگ سازی ضروری است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر مهرام روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی مانند نشاندن کودکان پشت فرمان و سقوط از بلندی حوادث بسیار زیادی را در قزوین رقم می‌زنند که عوارض جبران ناپذیری برای خانواده ها به دنبال دارد.

مهرام با اشاره به افزایش امید به زندگی در سال های اخیر ادامه داد: افزایش امید به زندگی به معنای افزایش تعداد سالمندان جامعه است که خود با افزایش سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی ارتباط مستقیم دارد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل 57 کانون سلامت محله در استان از تمام دستگاه های اجرایی قزوین خواست برای تشکیل کانون های سلامت محلات با دستگاه های مرتبط در این زمینه مشارکت کنند.

مهرام اظهار داشت: تشکیل این کانون ها که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله بزهکاری اجتماعی، اعتیاد و اصلاح و آموزش رفتارهای اجتماعی، مهارت های زندگی و ارتباطی نقش موثری دارد.

این مسئول همچنین به فعالیت غیرمجاز توزیع مکمل‌های دارویی و غذایی در باشگاه های ورزشی اشاره کرد و گفت: باید تدابیری برای کنترل این باشگاه های متخلف و جلوگیری از فعالیت آنها که موجب تهدید سلامت مردم است اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز