خبرگزاری کار ایران

اکرم نجفی مطرح کرد؛

توسعه‌ اقامتگاه‌های بوم گردی موجب افزایش ارائه خدمات در روستاها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۲۰

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، توسعه اقامتگاه‌های بومی را موجب افزایش ارائه خدمات در روستاها بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی روز دوشنبه در کمیته روستایی خدمات سفر استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در آستانه تعطیلات نوروز 98 باید ارائه خدمات به گردشگران نوروزی و هماهنگی بین دهیاری‌ها و دستگاه های خدمات رسان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: گردشگری روستایی اگرچه سهم کوچکی در حوزه توریسم ایفا می‌کند اما اگر مورد توجه قرار گیرد اقتصاد روستایی را رونق می‌بخشد.

نجفی با بیان اینکه 100 درصد روستاها از نعمت برق، 90 درصد از آب آشامیدنی و 86 درصد از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: موضوعی که کمتر به آن توجه می شود اشتغال روستایی است که می تواند مهاجرت را معکوس کرده و از ظهور حاشیه نشینی جلوگیری کند.

این مسئول ادامه داد: عامل اساسی مهاجرت روستائیان به شهر مسائل اقتصادی است که سبب می شود روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت کنند.

نجفی با بیان اینکه دولت اعتبارات ویژه‌ای برای توانمندسازی روستاییان درنظر گرفته است، گفت: مهمترین موضوعی که مورد تاکید سیاست های دولت قرار دارد بحث گردشگری و توسعه این صنعت در روستاها است.

وی همچنین گفت: سرمایه های پنهان جامعه اگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند می توانند توانمندی بسیاری را در حوزه های اقتصادی ایجاد کنند.

این مسئول به اخذ نظرسنجی برای گردشگران روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: گردشگران باید پس از ورود به روستا حتما مورد نظرسنجی قرار گیرند تا بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی کرده و بتوانیم در راستای رفع آنها اقدام کنیم.

نجفی با تاکید بر پرهیز از رقابت گرایی و توجه به همکاری بیشتر، گفت: تمام عوامل مرتبط با حوزه روستاها باید بیشتر با هم همکاری کنند و گردشگران را منحصر به روستای خود قلمداد نکنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی با سرمایه دهیاری‌ها باعث توانمند شدن اقتصادی دهیاری ها می‌شود و امکان ارائه خدمات در روستاها را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: مناسب سازی فضای عمومی روستاها ، تنظیف معابر، نصب بنر با موضوع خوش آمدگویی میهمانان، رعایت نکات زیست محیطی، نصب راهنماهای اماکن تاریخی، توسعه و ساماندهی سرویس های بهداشتی و بازارچه های محلی برای عرضه صنایع دستی از جمله مهمترین اولویت های روستا در حوزه گردشگری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز