خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی بانک اطلاعات املاک و اسناد هلال‌احمر در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۶۱

کارگاه آموزشی سامانه بانک اطلاعات املاک، اسناد و موقوفات امروز یکشنبه با حضور مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این کارگاه با حضور کارشناسان امور حقوقی، دفتر فنی مهندسی عمران و دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر استان های تهران، البرز، قم، قزوین و مرکزی به میزبانی جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر قزوین در این کارگاه آموزشی با ذکر روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره وقف گفت: در گذشته وقتی کسی سرمایه‌دار بود و املاک و ثروتی داشت سعی می‌کرد بخشی از آنها را وقف کند و معمولا به واسطه همین موقوفات مشخص می‌شد که این خاندان سرمایه‌دار هستند که در خود قزوین هم خانواده‌هایی با چنین شرایطی که موقوفات بسیاری دارند، وجود دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی‌کیا ادامه داد: وقتی کسی که دارای سرمایه یا نعمتی است و آن را در جهت موقوفات قرار می‌دهد به همین واسطه در جریان وقف قرار دادن، هم از ثواب اخروی و هم موقعیت اجتماعی برخوردار می شود و آن نعمت به این صورت بروز پیدا می کند.

وی در پایان به اهمیت وقف اشاره کرد و ادامه داد: خداوند دوست ندارد بنده ای خودش را به فقر بزند، کاری که متاسفانه امروز سرمایه دارها سعی دارند چنین کنند که خداوند به شدت از این موضوع بیزار است در حالی که در گذشته کسی که از امکانات یا سرمایه ای برخوردار بود معمولا موقوفاتش هم زیاد بود یعنی از این طریق نعمت خداوند را شکر می کرد و هم خدمات زیادی به مردم ارائه می‌داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز