خبرگزاری کار ایران

مومنی در نشست خبری خبر داد:

احداث 140 واحد مسکونی مددجویان روستایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۷۰

مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: از ابتدای فروردین سال آینده 140 واحد مسکونی در سطح روستاهای استان برای مددجویان ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید مومنی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: در سال آینده با پیش‌بینی‌های انجام شده و ساخت 40 واحد مسکونی دیگر با همکاری بسیج سازندگی هیچ مددجوی بدون مسکن در استان نخواهیم داشت و شاهد برگزاری جشن مسکن در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به 28 هزار و 396 خانوار در استان قزوین خدمات کمیته امداد ارائه می شود، اظهار داشت: در سال گذشته هزار و 800 خانوار به دلیل توانمند شدن از آمار مددجویان تحت پوشش این اداره کسر شدند و در عین حال با تبصره 14 حمایت از اقشار آسیب پذیر تقریبا هشت هزار خانوار به کمیته امداد استان اضافه شد.

مومنی ادامه داد: 53 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را جمعیت روستایی و 47 درصد را جمعیت شهری تشکیل می دهند که از این میان 507 خانوار زندانی و 14 هزار و 972 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل هستند.

این مسئول تاکید کرد: سالانه 71 میلیارد ریال یارانه به خانوار تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می شود و همچنین 837 مورد جهیزیه به نوعروسان پرداخت شده که میانگین پرداخت کمیته امداد در حوزه جهیزیه و نوعروسان 30 تا 60 میلیون ریال است.

مومنی عنوان کرد: سه هزار و 679 دانش آموز و چهار هزار نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که میانگین پرداخت به آنها ماهیانه یک میلیون ریال است.

وی در ادامه با بیان اینکه 14 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش بیمه قرار دارند، افزود: در سال جاری هزار و 230 کودک زیر 6 سال به لحاظ سوء تغذیه شناسایی شدند که ماهیانه 800 هزار ریال دریافت می کنند.

مومنی همچنین گفت: ماهیانه به افرادی که بیماری صعب لاعلاج دارند یک میلیون و 800 هزار ریال پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد قزوین خاطرنشان کرد: 12 هزار طرح اقتصادی فعال تحت نظر این اداره در استان وجود دارد که از تسهیلاتی دولتی استفاده کرده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 250 طرح اقتصادی در سال جاری اجرایی شده است، ادامه داد: همچنین در سال جاری با آموزش اشتغال و کار آفرینی برای 6 هزار خانوار از بین 9 هزار خانوار امکان ایجاد اشتغال فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز