خبرگزاری کار ایران

حبیبی خبر داد:

کاهش 4 درصدی طلاق در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۳۰

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت:در 11 ماه سال جاری میزان طلاق در استان قزوین چهار درصد کاهش یافته ولی باید دستگاه های متولی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان، افزود: باید بپذیریم که سرمنشا همه آسیب های اجتماعی، طلاق است و وقوع یک طلاق علاوه بر ایجاد دگرگونی بین خانواده‌ها به فرزندان آنان نیز آسیب های فراوانی وارد می آورد.

حبیبی با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله مراکز نماز جمعه و دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد نسبت به این مساله آگاه سازی‌های لازم صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده، اضافه کرد: یکی از این اقدامات افزایش 100 درصدی تسهیلات ازدواج از سوی دولت است به گونه ای که سال آینده به هر یک از زوج ها 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

حبیبی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به زوج های استان قزوین، ادامه داد: در 11 ماه نخست امسال 2 هزار و 30 میلیارد ریال وام ازدواج به 13 هزار و 543 متقاضی پرداخت شده است.

وی با اشاره به صدور 80.2 درصدی کارت هوشمند ملی برای 990 هزار واجد شرایط در سطح استان، خاطرنشان کرد: اگرچه باید اطلاع رسانی های بیشتری در این زمینه صورت می گرفت اما با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان سال،باید دستگاه های متولی تمام تلاش خود را در این خصوص به کار بگیرند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار 37 درصدی فوت در استان براثر بیماری های قلبی و عروقی بسیار نگران کننده بوده و باید تدابیر لازم در دستور کار کارگروه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. وی افزود: آمارها در هر زمینه ای به مسئولان هشدار می دهند تا براساس آنها برنامه ریزی های لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.

حبیبی تاکید کرد: امروز سرمایه‌های اجتماعی برای هر دستگاه اجرایی از درجه اهمیت فراوانی برخوردار است تا جایی که دوام و قوام هر زندگی به این مساله بستگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز