خبرگزاری کار ایران

یاری گفت:

ضروری بودن آینده پژوهی در سیاست گذاری های استان و کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۲۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین گفت: با توجه به چالش های و مشکلات اجتماعی و زیستی ضرورت آینده پژوهی در سیاست گذاری های استان و کشور روشن می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابوالفضل یاری در نشست ضرورت آینده پژوهی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: این نشست در همکاری مشترک با پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری بهتر برای حل چالش های استان در آینده برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل ورود به حوزه آینده پژوهی، بی ثباتی در برنامه ریزی ها، نبود آینده روشن و پیش بینی غیر دقیق از وضع آینده است که موجب تشکیک در امور و تعطیلی بسیاری از کارها می شود.

وی، شناسایی، آموزش و تربیت فعالان آینده محور، شبکه سازی و ایجاد ارتباط با بخش های مختلف، برنامه ریزی برای چالش های استان ، افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگ عمومی را از جمله مواردی عنوان کرد که باید در سیاستگذاری و برنامه ریزی از بعد آینده پژوهی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استان قزوین از نظر سرمایه اجتماعی نیز که یکی از آنها فضای کسب و کار است در رتبه پایینی قرار دارد و در حوزه گردشگری هم با وجود اهمیت بالای آن هیچ برنامه ریزی درست و دقیق آینده پژوهانه ای صورت نگرفته است.

یاری افزود: قزوین جزو اولین استان هایی است که آمایش سرزمینی را طراحی کرده و همین آمایش ظرفیت خوبی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی از نگاه آینده پژوهانه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز