خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پیشین ارشاد قزوین:

گفتمان اصلاح‌طلبانه از عنصر پاسخگویی برخوردار است/ توفیقات سیاسی از بستر مناسب فرهنگ گذر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۸۴۵

مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: گفتمان اصلاح‌طلبانه به دلیل برخورداری از عنصر پاسخگویی، مفیدترین گفتمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: به دلیل انقلابی‌گری و رزمندگی یک احساس آرمان‌گرایی در بنده ایجاد شد و برای رسیدن به این موضوع باید فعالیت‌هایی را انجام می‌دادم.

وی افزود: از طریق فعالیت‌های سیاسی بود که پس از اتمام جنگ تحمیلی که قدری آرامش گرفتیم سوم خرداد مواجه شدیم که به همراه سه تن از دوستان همرزم در اسفند ماه روزهای سال 75 ستاد آقای خاتمی را در استان قزوین پیگیری و راه‌اندازی کردیم.

مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: برداشت و دلیل قلبی بنده این بود که اگر اتفاقی در زمینه مباحث سیاسی و از طرق سیاسی در جامعه رخ دهد بی‌شک گفتمان اصلاح‌طلبانه است که به دلیل برخورداری از عنصر پاسخگویی، مفیدترین گفتمان است.

اسکندری‌نژاد اضافه کرد: مشی اصلاح‌طلبی را دنبال کردیم و آرام آرام جلو رفتیم و با وجود پذیرش گفتمان اصول‌گرایی، اعتقاد بر این بود که پای گفتمان اصلاح‌طلبی ایستادگی کنیم که هزینه‌های فراوانی دادیم و از آرمان‌هایمان کمی فاصله گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مضاعفی که انجام می‌دادیم و در برابر جبهه مقابل هر چند پیش می‌رفتیم اما میل به مقصود  کمتر می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: به این یقین رسیده‌ام که توفیقات سیاسی از بستر مناسب فرهنگ گذر می‌کند که پس از استقرار دولت یازدهم، با توجه به تعاملات و معاشرت‌های اداری و سیاسی که داشتم توصیه‌های فراوانی بر مسئولیت‌های اداری و به ویژه سیاسی به بنده پیشنهاد شد که مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی را پذیرفتم.

مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: اگر می‌خواهیم به جایگاه مطلوب اقتصادی و سیاسی نائل شویم باید زیرساخت‌های فرهنگی و نابسامانی‌های فرهنگی را اصلاح کنیم.

اسکندری‌نژاد ادامه داد: باید تا دیر نشده باید از سقوطی که با شیب شدید و با سرعت بیش از 100 کیلومتر در مباحث اعتقادی و فرهنگی اتفاق افتاده، جلوگیری کنیم در غیر این صورت، به ناکجاآباد می‌رویم و ویرانه‌های سیاسی و اقتصادی در مرحله بعدی تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ، یک کنش عملگرایانه است که نمی‌شود صرف اداری بودن به آن توجه کرد و باید گفت که فرهنگ تنها متوجه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و در اندازه و محدوده خودش فرهنگ‌سازی انجام می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از انتصاب بنده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، انتخابات دولت دوازدهم و مجلس و شورای دوره پنجم برگزار شد که غالبا منتخبان آنها برآمده از دوستان بودند و همراه ارشاد بودند و هیچ گاه در طول خدمت، احساس تنهایی نکردم.

مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: کارها و اقدامات انجام نشده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیشتر از کارهای انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز