خبرگزاری کار ایران

سیدجمال خضری مطرح کرد:

تصویب حداقل دستمزد برای کارگران؛ خدمت یا خیانت

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۳۰

دبیر حزب اراده ملت استان قزوین و بازرس حامای کشور گفت: تصویب حداقل دستمزد برای کارگران خدمت به طبقه مزدبگیر است یا خیانت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیدجمال خضری در جلسه شورای داخلی حزب اراده ملت استان قزوین اظهار کرد: واقعیت این است که حداقل دستمزد پیشنهادی دولت و تصویبی مجلس همه ساله کمتر از یک سوم خط فقر است. بنابراین این مصوبه قبل از اینکه خدمتی برای قشر مزدبگیر جامعه باشد مجوزی برای استثمار آنها است.

دبیر حزب اراده ملت استان قزوین ادامه داد: بدیهی است در صورت عدم تصویب حداقل دستمزد، برخی کارگاه‌ها و شرکت‌ها مجبور می‌شوند دستمزد بیشتری پرداخت کنند اما این مصوبه، مستمسکی است که حقوق کمتری پرداخت کنند.

خضری با بیان اینکه دولت و مجلس به دو دلیل نمی‌توانند حداقل دستمزد بیشتری تصویب کنند، توضیح داد: بالا بردن حداقل دستمزد توسط دولت یعنی تحمیل کردن هزینه بیشتر به سرمایه‌داران، و از آنجایی‌که منافع دولت و مجلس با منافع سرمایه‌داران گره خورده بنابراین این امر نه امکان‌پذیر و نه عقلایی است.

وی افزود: دولت و مجلس نمی‌توانند به میزان نرخ رشد تورم، حداقل دستمزد را بالا ببرند چراکه کارفرمایان تهدید به اخراج کارکنان خود می‌کنند. این تجربه  را سال ۸۵ داشتیم که دولت پیشنهاد افزایش حداقل دستمزد تا ۵۰ درصد را داد و تصویب هم شد که در نهایت باعث بیکار شدن تعداد قابل توجهی از کارگران شد تا اینکه دولت عقب‌نشینی و رعایت حداقل دستمزد را اختیاری اعلام کرد که البته رعایت هم نشد.

بازرس حامای کشور در پایان خاطرنشان کرد: براساس این توضیحات، تصویب حداقل دستمزد برای کارگران خدمت به طبقه مزدبگیر است یا خیانت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز