خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در قزوین؛

رویداد استارتاپ ویکند باقلوا و شیرینی سنتی در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۵۲

رویداد استارتاپ ویکند باقلوا و شیرینی سنتی برای اولین بار در استان با هدف معرفی قابلیت ها و ظرفیت های کیفی شیرینی سنتی قزوین بویژه باقلوا به بازارهای داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رویداد استارتاپ ویکند باقلوا و شیرینی سنتی برای اولین بار در استان با هدف معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کیفی شیرینی سنتی قزوین بویژه باقلوا به بازارهای داخلی و خارجی و سطح ملی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین و شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین برگزار شد.

دراین رویداد سه روزه ۳۷ ایده خلاقانه مطرح شد که درنهایت توسط شرکت کنندگان ۱۰ ایده انتخاب شد و طی دو روز توسط مدرسان و منتورهای طرح بوم کسب و کار و تجاری سازی ها ایده ها آموزش داده شد و درنهایت سه ایده برتر انتخاب شد.

ایده‌های کسب و کار مکانیزاسیون برش باقلوا، اپ شیرینی‌شو و  بسته بندی شیرینی و باقلوا بعنوان ایده های برتر با کسب رتبه اول تا سوم انتخاب جوایز نقدی اعطا شد.

شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین به عنوان حامی اصلی روید اد نیز مشارکت مادی و معنوی داشته و از ایده های منتخب درفاز توسعه خوشه کسب و کار شیرینی سنتی قزوین حمایت های لازم بعمل آورد.

در حال حاضر قرارداد توسعه خوشه شیرینی سنتی با عاملیت توسعه منعقد شده است و این استان با داشتن پیشنه در تولید شیرینی سنتی و تنوع آن می تواند به قطب تولید شیرینی سالم درکشور مبدل شود.

شیرینی سنتی دارای قدمتی دویست ساله را در استان قزوین داراست و بیش از ۱۲ نوع شیرینی سنتی در استان وجود دارد با توسعه این خوشه می توانیم صنعتی کردن شیرینی با همان کیفیت شیرینی سنتی درسطح ملی و بین المللی در امر صادرات شیرینی جایگاهی کسب کرد.

در این مراسم حمیدرضا خانپور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی، گرجی رئیس پارک علم و فناوری، فتح طاهری رئیس مرکز جامع علمی کاربردی استان قزوین، روزبه استاندار اسبق قزوین و جمعی از قنادان و شیرینی‌پزان استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز