خبرگزاری کار ایران

با هدف آشنایی با شیوه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد؛

دانش‌آموزان قزوینی «آب‌بان» می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۶۰

برنامه ویژه «آب‌بان» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با شیوه‌های حفاظت و صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، برنامه ویژه «آب‌بان» که با حضور نمایندگانی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برگزار شد، دانش‌آموزان با امضای سوگندنامه‌ای، سوگند یاد کردند که از آب این نعمت خدادادی محافظت کرده ضمن پرهیز ازاسراف، از آلوده کردن منابع آبی کشور از جمله رودخانه‌ها و دریاها خوداری کنند.

در این برنامه، زین‌العابدین رستمی رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در جمع دانش‌آموزان با بیان اینکه به واقعیت‌های آب کمتر توجه کرده‌ایم، اظهار کرد: امروزه می‌دانیم که بیش از دو سوم سطح کره خاکی را آب فرا گرفته اما به ارزش آب شیرین زمانی پی خواهیم برد که بدانیم از این همه آب موجود در جهان، تنها حدود 2.5 درصد آن را آب شیرین تشکیل داده است.

وی افزود: از این مقدار هم، حدود 70 درصد آن به صورت یخ در قطب شمال و جنوب و یا به صورت آب‌های زیرزمینی عمیق با عمق بیش از دو هزار متر می باشد که برای ما غیر قابل دسترسی است .

این مسئول تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت از کل آب‌های موجود در کره زمین کمتر از 1 درصد آن به صورت آب شیرین در دسترس برای بشر و موجودات زنده در رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین جاری است و یا آب‌های زیرزمینی کم عمق را تشکیل داده است.

رستمی اضافه کرد: طبق گزارش‌های سازمان یونسکو، اگر همه آب‌های موجود در جهان را یک گالن فرض کنیم، کل آب شیرین را به اندازه یک قاشق چای‌خوری در نظر گرفت.

وی در برنامه مشابهی که در مدرسه غیرانتفاعی دخترانه دهخدا برگزار شده بود، به موضوع هوا و آلاینده‌های آن اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا به طرق گوناگونی می‌تواند آثار زیانبار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان بگذارد، تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت بوده و آسیب‌پذیری برخی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایر افراد است.

 رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه به اثرات آلودگی هوا بر روی گیاهان اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا، ضمن نابودی پوشش گیاهی منطقه‌ای، موجب کاهش محصولات، از بین رفتن بعضی گونه‌های گیاهی و تغییر پوشش گیاهی مناطق می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز