خبرگزاری کار ایران

چیت‌سازان خبر داد؛

افزایش 2 برابری مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۰۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: آمار مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث در این شهرستان، دو برابر شده که زنگ هشدار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن چیت‌سازان در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: مهم‌ترین علت مرگ و میر در شهرستان آبیک، بیماری‌های قلبی و عروقی است که 50 درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از سال 95 درست است که شاهد کاهش مرگ و میر در شهرستان آبیک بوده‌ایم اما آمار مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث در این شهرستان، دو برابر شده که زنگ هشدار محسوب می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: در مرگ و میر ناشی از سوانح در شهرستان آبیک، رده سنی خاصی را شامل می‌شود و افرادی هستند که در اوج باروری و شکوفایی قرار دارند.

چیت‌سازان اضافه کرد: در سال 95، 470 نفر در شهرستان آبیک فوت کرده‌اند که 230 نفر بیماری قلبی و عروقی داشتند و فوت حدود 60 نفر بر اثر حوادث بوده و مابقی فوت افراد سرطان‌ها بوده است.

وی با اشاره به چهار محور سازمان جهانی بهداشت برای سلامتی خاطرنشان کرد: این محورها شامل تغذیه مناسب، تحرک، مصرف نکردن دخانیات و الکل می‌شود که گرچه ساده و ابتدایی است اما از ارکان اساسی سلامت است.

این مسئول بیان کرد: در سال 57 امید به زندگی در کشور، حدود 55 سال بوده که پس از گذشت 40 سال، امید به زندگی امروز در کشور به 75 سال رسیده است که دراستان قزوین 76 و 77 سال است اما هدف‌گیری وزارت بهداشت رسیدن به سن 80 سال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: طول عمر همراه با سلامتی در کشور، حدود 60 سال است و بعد از این سن افراد با فشارخون، زانودرد، سرطان و بیماری‌های دیگر و همراه داشتن دارو مواجه هستند.

چیت‌سازان ادامه داد: 50 درصد سرطان‌ها قابل درمان است، برخی از سرطان‌ها هم قابل پیش‌بینی است و تعدادی از سرطان‌ها هم با تشخیص به موقع قابل درمان بوده و بیمار طول عمر قابل قبولی خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز