خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

پایانه‌های صادراتی حلقه مفقوده در کشاورزی قزوین/صادرات محصولات کشاورزی کمتر از یک دهم

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۱۳۷

معاون اقتصادی استاندار قزوین میزان صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین را کمتر از 100 میلیون دلار ذکر و بیان کرد: یکی از دلایل اصلی این امر، نداشتن پایانه‌های صادراتی در استان است.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پایانه‌های صادراتی حلقه مفقوده در بخش کشاورزی استان قزوین است که اگر بخواهیم به صادرات در این بخش توجه ویژه داشته باشیم، باید نسبت به راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی اقدام شود.

وی افزود: برای اینکه کشاورزی اقتصادی شود، راهی جز صادرات محور کردن این بخش نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: اگر کشاورزان بخواهند با انگیزه و علاقه بیشتر پیگیر موضوعات حوزه فعالیت خود باشند باید راه را برای صادرات محصولات آنان از طریق پایانه‌های صادراتی هموار کنیم.

حبیبی اضافه کرد: استان قزوین از نظر کشاورزی، ظرفیت بالایی دارد و پایانه‌های صادراتی می‌تواند علاوه بر استان، به دلیل قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی مناسب، استان‌های همجوار را هم پوشش دهد.

وی با اشاره به صدورنخستین پایانه صادراتی در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مراحل اولیه این پایانه راه‎‌اندازی شده که سیلوهای گندم به بهره‌برداری رسیده و از نظر قرار داشتن در جوار اتوبان، خط ریل راه‌آهن و نزدیکی به فرودگاه پیام  و تهران توجیه مطلوبی دارد.

این مسؤول بیان کرد: صادرات در فاز نخست پایانه صادراتی شهرستان آبیک، خشکبار است و در فاز بعدی محصولات تره‌بار در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: تعدادی تقاضا مبنی بر راه‌اندازی پایانه صادراتی در کارگروه‌های مختلف استان قزوین در  مرحله بررسی قرار دارد.

حبیبی میزان صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین را کمتر از 100 میلیون دلار ذکر و ادامه داد: این میزان صادرات، کمتر از یک دهم کل صادرات استان قزوین محسوب می‌شود که یکی از دلایل اصلی و عمده این امر، نداشتن پایانه‌های صادراتی در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز